У світі, де штучний інтелект і цифрові технології розвиваються з шаленою швидкістю, відкриваючи безліч можливостей для навчання та професійного зростання, особливу увагу слід приділяти балансу між онлайн-простором і реальною комунікацією. 

Про цю рівновагу ми поговорили зі співзасновницею та CEO Green Country & TalkEn.Cloud Наталею Лотоцькою-Гевко й операційною директоркою TalkEn.Cloud і Voopty Катею Кравченко. Вони поділилися власними поглядами про взаємодію сучасної української освіти й технологій. 

Штучний інтелект, онлайн-платформи й адаптивні технології все частіше інтегруються в освіту. Як зберегти баланс між інноваціями та людським контактом? 

Ми тримаємо у фокусі задачу зняти з колег рутину, яка забирає час. Вона може бути легко замінена технологіями, аби вивільнити простір на міжлюдську взаємодію там, де вона потрібна. Усе для того, щоби людина виконувала те, чого не може машина: проявляла емпатію, слухала, підтримувала, спонукала.

 

Навчатися з залученням людини — це дорого і цінно. Сповна ми цього ще не усвідомили, проте мати людину на відстані витягнутої руки — нова розкіш, — зазначає Наталя Лотоцька-Гевко. 

Проте впроваджувати ці технології слід помірковано. На цьому робить акцент і Катя Кравченко, залишаючи свої поради щодо інтеграції онлайн-інструментів: 

Увагу слід тримати на виваженому використанні технологій. Не гнатися за цифровізацією заради цифровізації, а імплементувати їх у навчальний процес якісно. 

 

Технології — лише інструмент, що ніколи не замінить людину цілком. Саме тому я раджу такі кроки: 

  • знайти процеси, які технології здатні підсилити (наприклад, вступне тестування учня, нагадування про завершення абонементу тощо)

  • підшукати якісне рішення для автоматизації цього процесу

  • навчити команду успішній взаємодії та роботі з цим рішенням

  • сприяти відкритості до нових технологій у команді (вивченню нового, експериментам, tech-friendly атмосфері) за допомогою курсів, вебінарів, тимбілдингів, івентів тощо

  • вимірювати ефективність рішень та рівень задоволення команди і клієнтів після впровадження 

Технологія не повинна бути між школою і студентом — вона має стояти поруч, як розумний інструмент, що покращує шлях клієнта та оптимізує роботу команди. 

З якими викликами стикається бізнес у сфері мовної освіти зараз? Які інструменти (технологічні, управлінські чи комунікаційні) можуть допомогти пройти цей етап розвитку?

Наталя Лотоцька-Гевко найбільшим викликом виділяє стрімкий темп. 

Світ пришвидшився так, що нас поглинув постійний поспіх і страх втрачених можливостей. Саме тому, на мою думку, надважливо вміти зупинятися, розставляти пріоритети, фокусуватися, долучати технології там, де вони доречні, та цілеспрямовано продовжувати рух, спираючись на чіткі KPI. 

 

Варто усунути те, що забирає енергію та час. Додати аналітику, розуміння ефективності та дії наших рішень. Безліч сучасних технологічних інструментів стануть у пригоді — освітні бізнеси можуть почати з CRM та ERP систем.

Якщо оминати тему непростого залучення клієнтів, можна виділити високу конкуренцію серед мовних шкіл. Ринок містить декілька «великих гравців», проте, на додачу, кількість малих шкіл оцінити дуже складно — вона чимала. Виділитися серед такого розмаїття складно: перемагає бізнес із сильним брендом, чітким позиціонуванням та унікальною пропозицією. 

 

Другою проблема є брак людського ресурсу. Освіта, особливо мовна, дуже гостро відчуває цю проблему. Наразі рішення полягає у навчанні "one-to-many" чи наймі молодих викладачів та активному підвищенні їхньої комунікації, — Катя Кравченко. 

Чи готові українські освітні бізнеси конкурувати з міжнародними EdTech-рішеннями, і в чому, на противагу, перевага у нашого національного ринку? 

І так, і ні. Ми готові конкурувати швидкістю та адаптивністю, але все ж нас дуже гальмує щоденний стан виживання. Ми навчилися спати з відкритими очима та бігати між краплин дощу, але водночас це забирає нашу енергію та креативність. 

 

Тому я вірю, що у нас все буде добре і пишаюся тим, які ми молодці. Проте також розумію, що ми могли б краще і більше, якби не напад ворожої країни, — Наталя Лотоцька-Гевко. 

Український EdTech отримав шанс на розвиток у момент, коли ринок звільнився від російських пропозицій. Тоді лишилися потреби, які клієнти не могли закрити — і цей час став точкою зросту. 

 

Знаєте, цифровий продукт постійно розвивається. Взяти, до прикладу, платформу TalkEn.Cloud сьогодні та три роки тому — це дві різні речі. Молодий бізнес виходить на ринок, удосконалюється, чує клієнта й адаптується під нього. Фактично, користувач бере участь у створенні продукту, бо той росте в унісон із запитами. 

 

Саме тому українські EdTech-рішення точно мають потенціал конкурувати з міжнародними продуктами. І навіть вміють здобувати перемоги у цій конкуренції, — Катя Кравченко. 

Рішення для сучасного освітнього бізнесу

Виходити за межі екрану та відвідувати живі івенти — необхідність для тих, хто хоче залишатися в реальному потоці ідей, знайомств та розвитку. Офлайн-івенти надають можливості, зокрема:

Нетворкінг. Попри розмаїття онлайн-інструментів для вдосконалення та просування бізнесу,  існують аспекти, які досягаються через особисте спілкування. Серед нх — комунікація з однодумцями, експертами, потенційними партнерами чи роботодавцями. Саме це створює міцніші зв’язки, ніж онлайн-взаємодія.

Практичний досвід і натхнення. Конференції, лекції та професійні івенти відкривають доступ до знань, які не завжди зустрічаються онлайн. А ще дають можливість обмінятися досвідом: поставити запитання, підмітити ідеї, надихнутися на нове. 

Розширення світогляду. Регулярне відвідування івентів допомагає подивитися на індустрію ширше — побачити нові тренди та зрозуміти, куди рухається світ. Це чудовий спосіб «перезавантажити» мислення і знайти нові підходи для себе. 

Одним із таких івентів минулоріч став ESL Leaders Business Forum. Ми зібрали понад 130 власників, керівників та топменеджерів мовних шкіл з усієї України, аби разом підсилити розвиток освіти в Україні. 

Спікери — спеціалісти в освітній сфері та бізнесі — ділилися досвідом у створенні бізнес-моделей, налагодженні ефективної комунікації з клієнтами, просуванні та масштабуванні. Партнерами заходу стали модерні онлайн-платформи, освітні простори та сервіси, які підсилюють українську освіту. 

Цього року ми побачимося на ESL Leaders Business Forum вдруге: з удосконаленою програмою та практичними інструментами для розвитку проєктів. А ще: 

  • обговоренням нових тенденцій у викладанні й управлінні освітніми проєктами

  • розбіром практичних кейсів від GoITeens, Edera, Englishdom, Green Country та інших партнерів заходу

  • знайомствами, що переростають у партнерства

  • рішеннями для масштабування бізнесу.

Подія відбудеться 29 листопада у Києві. Придбати квитки ви можете за посиланням. Будемо раді зустрічі 

 

 

Дата публікації: 19 листопада 2025
Коментарі
0
Залишити коментар

Залишилося символів: 500

mail box
Підпишіться на розсилку школи
Отримуйте більше корисностей про англійську для дитини
Читайте також
Англомовні події
10-12 років
ОФЛАЙН
image 12:00 - 13:30 22.11, Saturday
ГРА «МАФІЯ»
Цікава, захоплююча та інтелектуальна командна рольова гра з детективним сюжетом, яка заснована на живому спілкуванні, а маски та картки створять ще більшу атмосферу&...


image Київ, вул. Є. Чикаленка, 20А (укриття школи)
Залишилось 9 місць
13-18 років
ОФЛАЙН
image 14:00 - 15:30 22.11, Saturday
ГРА «МАФІЯ»
Цікава, захоплююча та інтелектуальна командна рольова гра з детективним сюжетом, яка заснована на живому спілкуванні, а маски та картки створять ще більшу атмосферу&...


image Київ, вул. Є. Чикаленка, 20А (укриття школи)
Залишилось 16 місць
10-11 років
ОНЛАЙН
image 14:30 - 15:30 22.11, Saturday
ГРА "SPYFALL"
Гра складається з кількості раундів, в ході яких відбувається розслідування, що закінчується перемогою або шпигуна, або звичайних гравців. Тривалість кожного раунду ...


image ZOOM
Залишилось 1 місцe