Суспільство розвивається і прагне відповідати новим тенденціям, які диктують умови, необхідні для повноцінного росту особистості. Одна з них – знання англійської мови.

Якщо вже не стоїть питання про необхідність її вивчення, постає нове – з якого все ж віку починати вчити англійську мову. Думки різняться: багато батьків вважає, що починати навчання англійської мови потрібно з самого народження, інші ж думають, що набагато продуктивніше буде вивчення безпосередньо перед школою. Обидві думки справедливі. Діти-білінгви, «які вивчають» англійську з пелюшок, набагато швидше схоплюють правила і граматику, коли справа доходить до цього. Золотий вік для першого уроку англійської – звичайно, дошкільний. Дитина вже більш зібрана та виявляє інтерес до вивчення мови. Можна почати і безпосередньо перед школою, але тут є ймовірність того, що дитина ще не буде підготовлена до шкільних уроків англійської мови.

Зміст

  1. Категорія студентів – діти
  2. Особливості побудови уроків англійської мови для дітей
  3. Уроки англійської для дітей: онлайн VS офлайн
    3.1. Особливості навчання онлайн
    3.2. Особливості навчання офлайн
  4. Групові заняття або «смартфон на допомогу»

Категорія студентів – діти

Діти – це особлива категорія студентів, характерними особливостями якої є не тільки підвищена активність, але і розсіяна увага. Цілком імовірно, ви могли помічати це за своїми студентами або дітьми. Проте існують правила роботи з цією категорією студентів, які зводять до мінімуму дисонанс цих двох особливостей./span>

  1. Стабільність

    Стабільність аж ніяк не означає виконання ідентичних вправ день у день. Стабільність – це регулярні заняття без перерви у вивченні мови. Уроки англійської для дітей можуть бути не тривалими за часом, але поза всяким сумнівом, уроки мають бути щоденними. Буває і таке, що перший урок англійської дитині просто не сподобався. У такому випадку необхідно з'ясувати причину, що саме пішло не так на першому занятті, але в жодному разі не робити паузу в навчанні. Найчастіше батьки роблять помилку й одразу припиняють заняття і намагаються знайти школу, де уроки англійської будуть уже в іншому форматі, більш зручному для дитини. І тут на них чекає неприємний сюрприз – маленький вередун знову незадоволений, а перерва в навчанні продовжує зростати.

    Одразу розставте всі пріоритети: англійська – це свого роду робота, яку потрібно виконувати щодня. Не завжди мама або тато горять бажанням ходити на роботу, але вони це роблять, це їх обов'язок. Не потрібно залякувати дитину складними словами, адже заняття з англійської мови не мають бути для неї тягарем або тим більше лякати її. Нехай щодня дитина присвячує англійській хоча б півгодини, і це будуть не тільки вправи, а також мультфільми та ігри.

    Можна попросити дитину вже на першому уроці описати ідеальне заняття з англійської, щоб вчителю або батькам було простіше допомагати дитині у вивченні мови.

     
  2. Гнучкість програми

    Кожна дитина має особливості характеру і темпераменту, а значить програма навчання має бути найбільш гнучкою саме з цією віковою групою. Зрозуміло, дітям важлива основа – свого роду фундамент, на якому і будується вся система навчання. Проте, «тендітний» вік дитини все-таки диктує свої правила роботи. У цій ситуації вчителя можна порівняти з лікарем, і головна його задача не нашкодити, щоб у дитини не зникло бажання вчити англійську. Особливо важлива гнучкість на першому уроці англійської, не варто боятися відійти трохи від програми. Учитель на уроках англійської для дітей – це також психолог, який повинен відчувати, як будувати заняття, щоб було комфортно насамперед дитині. Поставте запитання учневі – що саме йому подобається в англійській мові, що б він хотів бачити на уроках?

    Викладач також повинен бути другом для маленького учня. Тому на уроках англійської для найменших слід враховувати також настрій дитини, поцікавитися, як у нього справи.

     
  3. Інтерактивність

    Одна з пріоритетних вимог сучасних батьків до уроків англійської мови для малюків – інтерактивність. У століття технологій кожен викладач, який працює з дітьми, повинен вміти урізноманітнити уроки не тільки картками, але також аудіо- та відеоматеріалами. Крім цього, велику популярність зараз займають ґаджети. Майже у кожної дитини є смартфон, можна використовувати його. Чому б не влаштувати чемпіонат із гри Quizlet, заснований на пройденому раніше лексичному матеріалі? Це не тільки урізноманітнює навчальний процес, а й дасть дитині колосальну мотивацію вивчати англійську і досягти нових висот. Навіть граматика може бути інтерактивною. Є досить непоганий додаток для відпрацювання знань з граматики – Kahoot. За віком підходить і дитячій, і дорослій аудиторії, єдиний нюанс – додаток розрахований на групові заняття.

    Інтерактивні уроки англійської – для дітей це стовідсотковий інтерес. Крім цього, інтерактивні уроки англійської завжди гарантують більшу наочність, що підвищує продуктивність. Процес комп'ютеризації зараз всепоглинаючий, і уроки англійської для маленьких студентів – не виняток.

     
  4. Активність

    У цьому пункті йтиметься безпосередньо про активність викладача, його залученість у процес. Це не означає, що уроки англійської для дітей перетворяться на концерт з одним актором – учителем, який повинен розважати публіку всіма можливими способами. Дітям дуже важко всидіти на одному місці цілий урок, і до кінця заняття вони просто не сприймають інформацію через те, що втомилися або перевантажені. Перше заняття для маленьких студентів – особливо стресовий момент, дитина і так напружена. Вихід один – урізноманітнити завдання. Зараз ми працюємо з підручником, а вже через пару хвилин вирушаємо в подорож класною кімнатою в пошуку нових слів. Діти з цікавістю чекають наступного етапу уроку, а не очікують завершення, дивлячись на годинник. Проте потрібен баланс, і не варто заняття з англійської перетворювати на фізкультуру.

Особливості побудови уроків англійської мови для дітей

Планування уроків англійської для дітей вельми трудомістке й складне завдання для будь-якого викладача, нехай і дуже досвідченого. Батькам здається, що маючи знання, викладач уже готовий проводити заняття. Зрозуміло, завжди є певна канва, ґрунтуючись на якій викладач і продумує уроки, складаючи план кожного з них. Ця канва – програма, яку включає в себе будь-який підручник. Підручник – основа як для викладача, так і для студента. Однак це не єдиний навчальний матеріал, який має використовуватися на уроках англійської мови для малюків. Важливим аспектом у побудові уроків англійської для дітей є системність і різноманітність. Програми, розроблені методистами видань Oxford і Cambridge, вже перевірені роками, їх цілком можна брати за основу. Family and Friends, Super Minds, Friends – найпоширеніші підручники для малюків. Але слід пам'ятати, що дитячі уроки англійської мови не мають бути одноманітними. Це означає, що цілий урок не можна присвячувати виключно відпрацювання вправ із підручника. Ідеальний перший урок англійської мови для дітей – це знайомство з групою або учнем, а також з підручником. Наступні уроки вже можна планувати з елементами інтерактиву та ігор. Кожне заняття має включати в себе аудіо- або відеоматеріал, щоб дитина максимально часто чула оригінальну мову носіїв. Також зможуть добре розвинути дитину й вмотивувати на спілкування розмовні клуби. Їх можна проводити раз на тиждень або двічі на місяць.

Особливості побудови уроків англійської мови для дітей

Уроки англійської для дитини мають бути максимально цікавими і активними, щоб дитина була захоплена вивченням мови. Крім різноманітності, як і було зазначено вище, важлива системність. Дитині рекомендується відвідувати заняття регулярно, щоб прогрес ішов набагато швидше. Зустрічаються і форс-мажорні обставини, однак вони не мають впливати на регулярність вивчення мови. Плюси уроків англійської мови для дітей у тому, що англійську можна вивчати щодня незалежно від того, знаходиться дитина на занятті чи ні, і чи є поруч викладач. Сьогодні дитина не змогла відвідати урок – не страшно, чому б не включити їй мультфільм англійською мовою з проханням переказати сюжет, або ж ввімкнути пісню англійською і попросити вибрати з неї основні слова, які вона запам'ятала або знала./span>

Не забуваємо, що також увагу слід приділяти саме інтересам студента. Якщо в програмі є тема Shopping, а студент хлопчик – йому просто буде не цікаво вивчати цю тему. У такій ситуації рекомендується розбавити тему Shopping підтемою, скажімо, Ideal shopping for guys. Адже це уроки англійської для дитини, так чому б нашому маленькому учню не пофантазувати на тему того, що б він міг покласти в свій візок у супермаркеті. Можна роздрукувати картинку кошика і вписати туди покупки, а можна взяти імпровізований кошик і складати покупки туди.

Уроки англійської для дітей: онлайн VS офлайн

Найбільш обговорювана тема сучасних батьків при виборі курсів – онлайн-або офлайн-навчання. Все частіше з'являються онлайн-школи або курси, які пропонують онлайн-уроки англійської мови для дітей. Думки різняться, але частіше батьки все-таки обирають онлайн-навчання. Перш ніж вибрати школу або курси, слід зважити всі плюси і мінуси онлайн- і офлайн-уроків.

Особливості навчання онлайн

Серед плюсів, якими можуть похвалитись онлайн-уроки англійської для дитини, слід одразу назвати економію часу. Зрозуміло, в кожному районі є одна, а іноді і кілька шкіл англійської для дітей. Таке різноманіття іноді навіть ускладнює вибір батькам, до того ж цілком може виникнути неоднозначна ситуація з самим викладачем. Хороший учитель для дітей – це рідкість, адже він повинен володіти не тільки високими професійними навичками, а й любити дітей. І ось школа є, викладач ідеальний, але знаходиться вона зовсім в іншому районі міста. Така проблема особливо актуальна для столиці. Батьки змушені відвозити дитину в інший кінець міста і витрачати на дорогу мінімум зайву годину дорогоцінного часу. Тут ми й починаємо думати про онлайн-уроки англійської мови для малюків, як варіант, який значно заощадить час на дорогу. Також якщо потрібно кудись їхати, на розминку перед уроком у дитини піде набагато більше часу, ніж якби вона почала урок, не виходячи з дому.

Не кожній дитині підходять одразу групові заняття, особливо якщо вона інтроверт, і тоді заняття онлайн можуть дати їй свого роду поштовх, старт. Однак не слід ставити хрест на групових заняттях офлайн, навіть якщо дитині буде важко перший час.

Важливий плюс – це, звичайно, розвиток ще й комп'ютерних здібностей дитини. Багато дітей у захваті від занять саме онлайн. Говорячи про розвиток комп'ютерних навичок, ми маємо на увазі – працювати на різних платформах і з різними додатками. Онлайн-уроки, в основному, проводяться за допомогою програми Skype. Батькам важливо і потрібно спочатку надавати дитині підтримку з технічного боку під час онлайн-уроку. Деяким дітям важко зібратися і навіть перейти за посиланням, яке викладач виклав у загальний чат.

Уроки англійської для дітей: онлайн VS офлайн

Але, як відомо, у кожної медалі два боки, і навчання онлайн – не виняток. Онлайн-уроки англійської для дітей мають і свої мінуси, про які не слід забувати. Якщо немає або гальмує інтернет-з'єднання, урок уже під загрозою зриву. При занятті онлайн буде вкрай важко захопити увагу студента, адже він може бути просто поглинений вивченням зовнішнього вигляду викладача або того, що відбувається на задньому тлі. Найчастіше заняття онлайн проходять за певною формою, і учень просто сидить на місці без руху довгий час. У результаті під кінець уроку він просто втомлений і не пам'ятає навіть половину пройденого матеріалу. Знову ж, деяким учням просто не підходять саме онлайн-уроки англійської, і справа тут не у викладачеві, а в підході.

Особливості навчання офлайн

Так само, як і онлайн-уроки, уроки офлайн мають слабкі та сильні сторони, які іноді перетинаються.

Можливість рухатися – це, поза сумнівом, сильна сторона офлайн-уроків англійської для дитини. Всидіти маленькому студенту 45 хвилин, а іноді годину, ну просто нереально.

Тактильний контакт із викладачем – річ індивідуальна, не кожному учневі це потрібно. Тим не менш, є діти, яким дуже важлива тактильна підтримка: щоб їх обійняли, погладили. Також плюсом є і те, що на уроках офлайн вчителю легше захопити увагу студента. Офлайн-уроки англійської для дітей також більш схиляють до комунікації, ніж онлайн.

Офлайн-уроки англійської мови для малюків досить різноманітні та проходять в ігровій формі. Різноманітність і можливість включати на занятті рухові вправи і є основними особливостями навчання офлайн.

Якщо онлайнові уроки англійської для дітей більше індивідуальні, то офлайнові можуть бути як індивідуальними, так і груповими. Вибір формату занять залежить від темпераменту дитини і поставлених цілей – для чого їй вивчення англійської мови.

Групові заняття або «смартфон на допомогу»

Зараз усе більше студентів, в тому числі й дітей, віддає перевагу світу SMART. Діти більшу частину свого вільного часу проводять у ґаджетах. Відповідно, у батьків виникає, як вони думають, безпрограшна ідея – якщо все одно дитина в смартфоні, так нехай там і вчиться.

Це найпоширеніша помилка батьків. Додатки не зможуть замінити повноцінні заняття дитини. Це може бути хорошим доповненням як до онлайн-, так і офлайн-уроків англійської для дітей. Не будучи фахівцем у сфері лінгвістики та педагогіки, середньостатистичні батьки будуть довго вибирати хороший додаток. Саме тому і рекомендується також відвідувати заняття з викладачем.

Групові заняття зможуть дати набагато більше, ніж додаток. По-перше, дітям потрібна програма і система. Проходження рівнів у додатку аж ніяк не дорівнює проходженню рівня знання мови. Уроки англійської для дітей вимагають відповідального підходу викладача до побудови програми і контролю знань учня. Багато програм у смартфоні також оцінюють рівень знання після проходження певних етапів, але важливо пам'ятати, що це – програма, яка не пояснить помилки або спірні моменти в завданні. По-друге, практика англійської зі смартфоном цілком розвине інтерактивні можливості, але комунікації не буде. Вивчення мови без комунікації неможливе, особливо це стосується уроків англійської мови для дітей.

Тож, відзначимо, що ідеальним уроком англійської для дитини буде синтез методів і підходів до навчання. Однак, експериментуючи, пам'ятайте про основні вимоги до уроків даної вікової групи.

Ніна Кісь, викладач Yappi Corporate

 

Дата публікації: 17 березня 2020