Коли батьки дошкільнят чи дітей молодшого шкільного віку думають про раннє вивчення англійської, то, звичайно ж, перше, що спадає на думку це – алфавіт та літери. Ну куди без них?
«А що? Мене так вчили і нічого. Ще й досі можу розказати англійський алфавіт у правильному порядку», «Звичайно, що потрібно вчити алфавіт, а як же читати і писати без нього?», «Знання алфавіту – перший крок до вивчення будь-якої мови».
Ми у «Грін Кантрі» у жодному разі не хочемо применшити важливість вивчення літер, проте з англійською мовою не так все просто, адже в ній є 26 літер та аж 42 звуки. Саме тому так важливо вивчати не просто букву, а й звуки, які вона представляє.
Уміння правильно вимовляти всі звуки англійської мови у ранньому віці, не просто дасть дитині можливість говорити без акценту, але й допоможе при навчанні читанню.
Ми вважаємо, що англійська для дітей дошкільного віку повинна починатися саме зі звуків, що є природним процесом засвоєння рідної мови дітьми.
У цій статті, ми хочемо дати вам декілька порад як з допомогою підручних засобів навчити дитину вимовляти деякі проблемні звуки.
1) Звуки /w/ та /v/. Дуже часто учні плутають вимову цих звуків або ж вимовляють їх абсолютно однаково. Але різниця між цими двома звуками неабияка.
Отож, щоб правильно вимовити звук /w/ потрібно заокруглити губи, висунути їх вперед та виштовхати повітря. Якщо встати біля вікна і вимовити цей звук, то на склі повинен утворитися конденсат.
Звук /v/ вимовляється по-іншому. Потрібно розслабити губи ніби у посмішці, злегка доторкнутися кінчиками верхніх зубів до нижньої губи та виштовхнути повітря. Можна перевірити правильну вимову цього звуку у смішний спосіб – якщо нанести помаду на губи і вимовляти звук /v/, то верхні зуби повинні злегка торкатися помади.
2) Для правильної вимови глухих звуків англійської мови (/p/, /t/, /f/, /k/, /s/, /sh/, /ch/, /th/) використовуйте паперову серветку. Якщо прикласти її до рота, то потік повітря змусить її рухатися. Всі інші приголосні звуки дзвінкі, тому тут пригодиться просто дитяча долонька. Вимовляючи дзвінкий звук, як-от /d/, попросіть дитину поставити ручку на шию під підборіддям. Голосові зв’язки повинні вібрувати, так як дзвінкі звуки вимовляються з допомогою звуку, а глухі - повітря.
3) Для українських дошкільнят, що починають вивчати англійську, проблемним стає звук - /th/. Він може вимовлятися як глухий звук (схожий на український /с/, але з кінчиком язика між зубами або як дзвінкий (схожий на український /з/, але з кінчиком язика між зубами). Найскладнішим для дітей стає саме ця схожість на українські звуки /с/ і /з/, тому вони часто просто замінюють ними англійський /th/. Можна взяти ложку і попросити дитину вимовляти ці звуки, торкаючись язичком до ложечки. Але тут головне не переборщити, бо між зубами повинен бути лише кінчик язика. Також у пригоді може стати асоціація. Можна прикинутися, що язичок вкусив комарик і він трішки опух і тепер не поміщається у ротик. Щоб було веселіше, можна грати у гру, де ви замінюєте українські /з/ та /с/ англійським /th/, коли розмовляєте рідною мовою. Спочатку це буде дуркування, але згодом це допоможе дитині отримати практику вимови англійського звуку, аналогів якому немає в українській мові.
Усі звуки і секрети їхньої вимови можна вивчити на новому курсі від «Грін Кантрі» – «Звуки та Вимова». Це чудова можливість для дошкільнят з початковим чи нульовим рівнем англійської заглибитися у світ правильної вимови, що стане грунтовною та незмінною базою для подальшого вивчення мови, дозволить їм почуватися впевненіше розмовляючи англійською і опрацювати те, на що у школі не завжди звертають належну увагу.
Завійська Зоряна
Методист курсу "Комплексний" у Грін Кантрі