Дистанційне навчання – це й великі можливості, і водночас челендж для викладачів. Якщо в старій добрій аудиторії ви з легкістю могли тримати під контролем участь всіх у занятті й точно планувати свій час, то онлайн ці можливості викривляються: моніторити стає складніше, а час заняття крадеться на технічні: «Мене всім добре чути?». Тут на порятунок ефективності навчання приходять «перевернуті уроки».

Якщо ви ще досі не випробували на своїх заняттях методику «перевернутих уроків», то я вам з одного боку співчуваю, а з іншого – щиро заздрю, бо швидше за все після прочитання цієї статті ви це спробуєте – і у вас 100% вийде.

Детальніше про те, що таке «перевернуті уроки» й чому вони такі круті, можна почитати у цій статті. А зараз до справ.

Селф-стаді – набір вправ та іншого контенту, де учні самостійно ознайомлюються з новим матеріалом, тренуються й у такий спосіб уже значно впевненіше можуть працювати на уроці. Селф-стаді виконується перед заняттям, на нього можна витратити стільки часу, скільки треба учням, і виконувати по кілька разів, якщо у цьому є потреба.

Заняття – це місце застосування нового. У «перевернутих уроках» час заняття витрачається не на пояснення нової граматики чи прописування нових слів, а на те, щоб розмовляти, слухати аудіо та дивитись відео в контексті, грати, висловлюватись, розробляти проєкти та вести дебати. Тобто, грубо кажучи, все те, що найбільш потрібно й на що не вистачає часу в традиційному навчанні, а тим паче в дистанційному.

Команда Грін Кантрі розробила курси, що складаються із 30 селф-стаді та 30 занять для школярів будь-якого віку та рівня. Учні мають доступ до контенту онлайн у додатку, тому можуть готуватись до занять будь-де і будь-коли.

Що саме має потрапити до селф-стаді та як його впорядкувати?

Усе, що на вашу думку добре озброїть учнів новими знаннями, підготує їх до активної участі в занятті й надасть більше confidence. Ось кілька порад.

Презентація нового матеріалу (language presentation)

  • Відосики

Учням завжди цікавіше проглянути коротке відео, у якому пояснюється новий матеріал, аніж читати будь-що. Візуально інформація значно краще засвоюється.

Презентація нового матеріалу

 

 

Презентація нового матеріалу

  • Список слів + аудіо

Якщо у вас немає потрібного відео, подайте список нової лексики. Бажано з перекладом або з поясненням або ж із картинками, щоб передати значення, залежно від віку та рівня студентів.

Презентація нового матеріалу

А для того, щоб учні не почали самі вигадувати вимову для слів типу «мізерабле» (miserable), можна додати аудіозапис вимови цих слів.

Lifehack: щоб учні не пропускали аудіо, а таки звернули на нього увагу, додайте нижче малесеньке завдання типу «прослухай і розстав у такому ж порядку, як і на записі» або ж «прослухай і обери ті слова, яких у аудіо не було» тощо. Хе-хе, тоді, як кажуть мої учні: «Свалу нема. Треба слухати!».

  • Pictionary + аудіо

Для юних учнів, які ще не дуже вправно читають, використовуйте Pictionary, тобто зображення нової лексики з підписаними словами.

Презентація нового матеріалу

  • Граматичні таблиці

Можуть супроводжувати відео або ж бути самостійними.

Презентація нового матеріалу

Lifehack: якщо ваші учні звикли «проскролювати» таблиці, бо у них нема завдань, використовуйте їх не тільки для референсу на наступному занятті, спробуйте видрукувати таку ж таблицю, замалювати проміжки – і нехай учні її заповнять. Struggle much? Наступну таблицю в селф-стаді проглянуть ретельніше.

Тренувальні вправи (language practice)

Після презентації нового матеріалу у відео/переліку слів/аудіо/Pictionary/граматичній таблиці потрібно подати кілька тренувальних вправ. Їх кількість залежить від віку та рівня учнів, але це майже ніколи не менше 5 і не більше 10.

Види завдань для селф-стаді Види завдань для занять

Підпиши зображення

З’єднай слово з картинкою

З’єднай слово із визначенням

Розстав букви/слова/фрази в правильному порядку

Впиши пропущене слово

Постав слово у правильну форму

З’єднай слова у словосполучення

Обери правильну відповідь

Обери зайве (малюнок, слово)

Розсортуй слова в категорії

Розв’яжи кросворд

Опиши зображення (цілком)

Послухай адуіо (почитай текст) та дай відповіді на запитання

Дай відповідь на запитання про себе, погоджуєшся чи ні із твердженнями

Порівняй два зображення

Створи опитник і опитай свій клас

Створи презентацію

Закінчи речення так, щоб воно було правдивим про тебе

Склади діалог (наприклад, «у магазині»)

Проєкти (наприклад, «вигадай власний аеропорт» або «опиши кімнату мрії»)

 

Tips for Self-Study tasks

  • Єдина правильна відповідь і можливість перевірити

Зважайте на те, що єдиний спосіб для учнів перевірити правильність виконання завдань – це правильні відповіді. Тобто якщо правильних відповідей може бути безліч, залежно від контексту, то залиште таке завдання краще на саме заняття.

Ok для селф-стаді

Не ok для селф-стаді

Tips for Self-Study tasks

Tips for Self-Study tasks

 

  • Суть завдання зрозуміла на інтуїтивному рівні

Будьмо чесні самі з собою, більшість сучасних учнів не витрачає час на читання умов завдання. Вони або розуміють його одразу ж, або не розуміють, їм стає нецікаво і вони його не виконують.

  • Від простого до складнішого

Англійська, як фітнес. Без розминки не варто робити силові вправи, бо наступного дня буде кріпатура (in terms of English aka цілковите небажання вчитись і демотивація). Тому вправи складайте пірамідкою: від найпростіших до найскладніших.

Наприклад, для лексичних занять спершу йдуть вправи на прописування слів і з’єднання їх з картинками, потім на вибір правильного слова, потім на вписування правильного слова у потрібному контексті.

Для граматичних занять спершу потрібно буде обрати правильну форму із запропонованих альтернатив, потім вписати правильну форму самому, потім упорядкувати речення і так далі залежно від теми.

Перевернути урок легко, якщо є достатньо напрацювань, які можна розсортувати між селф-стаді та власне заняттям. Сама розробка матеріалів, відео та іншого контенту може зайняти багато часу. У Грін Кантрі є ціла платформа 24 Easy Steps з тисячами селф-стаді та занять, відео- та аудіоматеріалами, які готові до використання.

Ось як перевернувся один із уроків

Рівень – A2 Young Learners
Grammar – superlative adjectives
Vocabulary to describe rooms and furniture
Functional language: describing and choosing the most suitable furniture

Cелф-Стаді
клікніть тут, щоб пройти цей Селф-Стаді на платформі

Словечка

 

Це не основна лексика, а додаткові слова, які просто потрібні учням, щоб комфортніше себе почувати

Cелф-Стаді

Граматична табличка

 

Тема не нова, тому такої таблички вистачить

 

Lifehack: бачите три фоточки та речення перед табличкою? Вони називаються model sentences. Саме вони передають зміст структури. Завжди додавайте model sentences або інший контекст

Cелф-Стаді

Найпростіша вправа

Cелф-Стаді

Теж проста вправа

Cелф-Стаді

Уже не така простенька вправа

Cелф-Стаді

Дуже непроста вправа. Треба вдивитись у фото

Cелф-Стаді

Вправа на functional language

Cелф-Стаді

«Cтоп. А ця вправа взагалі чому в селф-стаді? Тут же про себе розказати треба і єдиної правильної відповіді нема!»

 

Так, без неї й справді можна було обійтись, проте тут вона як idea booster для заняття

Cелф-Стаді

 

Уже цікаво, які ж тоді вправи взагалі залишаються в підручнику на заняття? Let’s see.

Заняття
клікніть тут, щоб пройти це заняття на платформі

Просто вступ, щоб розговоритись

Заняття

Слухання

 

Для чого? Бо там ціла купа прикладів вживання нової граматики. Бо це приклад діалогу, де діти обирають та радять одне одному, які меблі найкращі

Заняття

А це щоб перевірити, чи уважно слухали

Заняття

А це перевірка розуміння нової граматики. Майже як таблиця з проміжками

 

Бачите, яке малесеньке? А все тому, що учні й так усе знають із селф-стаді. Тому це просто щоб пригадати

 

Lifehack: для пояснення нової граматики беріть якесь речення із аудіо чи тексту і копирсайтесь у ньому. Це найпростіший і найзрозуміліший спосіб

Заняття

Щось таке ж було в селф-стаді? Навіщо тут знову?

 

Щоб «озброїтись» для наступного завдання

Заняття

А це вже складно. Тут і слова правильні треба підібрати, і те завдання з диванами у селф-стаді згадати, бо це щось схоже, і ті фрази зі селф-стаді, де обирали найбільш підходяще

Заняття

А тут використовується те, що не потрапило в онлайн-підручник

 

Зі сторінок онлайн-магазинів дитячих меблів обрані зображення та характеристики різних меблів

Заняття

 

Саме тут і знадобилась та остання вправа із селф-стаді. Той, хто вдома проаналізував, які речі в його кімнаті є найбільш зручними/практичними/красивими, тепер зможе із запропонованих фото підібрати те, чого не вистачає, описати, що найбільше потрібно й чому

 

Це лише підручник. Решту заняття можна розробляти як завгодно. Крім того, у нашому плані заняття є робота з відеотуром кімнатою однієї школярки, настільна гра й ектівіті, де учні гортають онлайн-магазини й обирають найкращі меблі для їхніх кімнат.

Тож запитання: ви уявляєте, скільки всього цікавого ви б не встигли на занятті, якщо б витрачали час на пояснення правил і виконання купи вправ типу «впишіть правильну форму тут, в реченні та ще там».

А тепер спробуйте й ви перевернути свої заняття та діліться досвідом із тими, хто ще поки цього не зробив.

DO flip your classroom and enjoy experiencing the outcomes!

Ірина Драпак, викладач Green Country

Ірина Драпак   

Дата публікації: 14 квітня 2020