Дистанційне навчання – це й великі можливості, і водночас челендж для викладачів. Якщо в старій добрій аудиторії ви з легкістю могли тримати під контролем участь всіх у занятті й точно планувати свій час, то онлайн ці можливості викривляються: моніторити стає складніше, а час заняття крадеться на технічні: «Мене всім добре чути?». Тут на порятунок ефективності навчання приходять «перевернуті уроки».
Якщо ви ще досі не випробували на своїх заняттях методику «перевернутих уроків», то я вам з одного боку співчуваю, а з іншого – щиро заздрю, бо швидше за все після прочитання цієї статті ви це спробуєте – і у вас 100% вийде.
Детальніше про те, що таке «перевернуті уроки» й чому вони такі круті, можна почитати у цій статті. А зараз до справ.
Селф-стаді – набір вправ та іншого контенту, де учні самостійно ознайомлюються з новим матеріалом, тренуються й у такий спосіб уже значно впевненіше можуть працювати на уроці. Селф-стаді виконується перед заняттям, на нього можна витратити стільки часу, скільки треба учням, і виконувати по кілька разів, якщо у цьому є потреба.
Заняття – це місце застосування нового. У «перевернутих уроках» час заняття витрачається не на пояснення нової граматики чи прописування нових слів, а на те, щоб розмовляти, слухати аудіо та дивитись відео в контексті, грати, висловлюватись, розробляти проєкти та вести дебати. Тобто, грубо кажучи, все те, що найбільш потрібно й на що не вистачає часу в традиційному навчанні, а тим паче в дистанційному.
Команда Грін Кантрі розробила курси, що складаються із 30 селф-стаді та 30 занять для школярів будь-якого віку та рівня. Учні мають доступ до контенту онлайн у додатку, тому можуть готуватись до занять будь-де і будь-коли.
Усе, що на вашу думку добре озброїть учнів новими знаннями, підготує їх до активної участі в занятті й надасть більше confidence. Ось кілька порад.
Учням завжди цікавіше проглянути коротке відео, у якому пояснюється новий матеріал, аніж читати будь-що. Візуально інформація значно краще засвоюється.
Якщо у вас немає потрібного відео, подайте список нової лексики. Бажано з перекладом або з поясненням або ж із картинками, щоб передати значення, залежно від віку та рівня студентів.
А для того, щоб учні не почали самі вигадувати вимову для слів типу «мізерабле» (miserable), можна додати аудіозапис вимови цих слів.
Lifehack: щоб учні не пропускали аудіо, а таки звернули на нього увагу, додайте нижче малесеньке завдання типу «прослухай і розстав у такому ж порядку, як і на записі» або ж «прослухай і обери ті слова, яких у аудіо не було» тощо. Хе-хе, тоді, як кажуть мої учні: «Свалу нема. Треба слухати!».
Для юних учнів, які ще не дуже вправно читають, використовуйте Pictionary, тобто зображення нової лексики з підписаними словами.
Можуть супроводжувати відео або ж бути самостійними.
Lifehack: якщо ваші учні звикли «проскролювати» таблиці, бо у них нема завдань, використовуйте їх не тільки для референсу на наступному занятті, спробуйте видрукувати таку ж таблицю, замалювати проміжки – і нехай учні її заповнять. Struggle much? Наступну таблицю в селф-стаді проглянуть ретельніше.
Після презентації нового матеріалу у відео/переліку слів/аудіо/Pictionary/граматичній таблиці потрібно подати кілька тренувальних вправ. Їх кількість залежить від віку та рівня учнів, але це майже ніколи не менше 5 і не більше 10.
Види завдань для селф-стаді | Види завдань для занять |
Підпиши зображення З’єднай слово з картинкою З’єднай слово із визначенням Розстав букви/слова/фрази в правильному порядку Впиши пропущене слово Постав слово у правильну форму З’єднай слова у словосполучення Обери правильну відповідь Обери зайве (малюнок, слово) Розсортуй слова в категорії Розв’яжи кросворд |
Опиши зображення (цілком) Послухай аудіо (почитай текст) та дай відповіді на запитання Дай відповідь на запитання про себе, погоджуєшся чи ні із твердженнями Порівняй два зображення Створи опитник і опитай свій клас Створи презентацію Закінчи речення так, щоб воно було правдивим про тебе Склади діалог (наприклад, «у магазині») Проєкти (наприклад, «вигадай власний аеропорт» або «опиши кімнату мрії») |
Зважайте на те, що єдиний спосіб для учнів перевірити правильність виконання завдань – це правильні відповіді. Тобто якщо правильних відповідей може бути безліч, залежно від контексту, то залиште таке завдання краще на саме заняття.
Ok для селф-стаді |
Не ok для селф-стаді |
Будьмо чесні самі з собою, більшість сучасних учнів не витрачає час на читання умов завдання. Вони або розуміють його одразу ж, або не розуміють, їм стає нецікаво і вони його не виконують.
Англійська, як фітнес. Без розминки не варто робити силові вправи, бо наступного дня буде кріпатура (in terms of English aka цілковите небажання вчитись і демотивація). Тому вправи складайте пірамідкою: від найпростіших до найскладніших.
Наприклад, для лексичних занять спершу йдуть вправи на прописування слів і з’єднання їх з картинками, потім на вибір правильного слова, потім на вписування правильного слова у потрібному контексті.
Для граматичних занять спершу потрібно буде обрати правильну форму із запропонованих альтернатив, потім вписати правильну форму самому, потім упорядкувати речення і так далі залежно від теми.
Перевернути урок легко, якщо є достатньо напрацювань, які можна розсортувати між селф-стаді та власне заняттям. Сама розробка матеріалів, відео та іншого контенту може зайняти багато часу. У Грін Кантрі є ціла платформа 24 Easy Steps з тисячами селф-стаді та занять, відео- та аудіоматеріалами, які готові до використання.
Рівень – A2 Young Learners
Grammar – superlative adjectives
Vocabulary to describe rooms and furniture
Functional language: describing and choosing the most suitable furniture
Словечка
Це не основна лексика, а додаткові слова, які просто потрібні учням, щоб комфортніше себе почувати |
|
Граматична табличка
Тема не нова, тому такої таблички вистачить
Lifehack: бачите три фоточки та речення перед табличкою? Вони називаються model sentences. Саме вони передають зміст структури. Завжди додавайте model sentences або інший контекст |
|
Найпростіша вправа |
|
Теж проста вправа |
|
Уже не така простенька вправа |
|
Дуже непроста вправа. Треба вдивитись у фото |
|
Вправа на functional language |
|
«Cтоп. А ця вправа взагалі чому в селф-стаді? Тут же про себе розказати треба і єдиної правильної відповіді нема!»
Так, без неї й справді можна було обійтись, проте тут вона як idea booster для заняття |
Уже цікаво, які ж тоді вправи взагалі залишаються в підручнику на заняття? Let’s see.
Просто вступ, щоб розговоритись |
|
Слухання
Для чого? Бо там ціла купа прикладів вживання нової граматики. Бо це приклад діалогу, де діти обирають та радять одне одному, які меблі найкращі |
|
А це щоб перевірити, чи уважно слухали |
|
А це перевірка розуміння нової граматики. Майже як таблиця з проміжками
Бачите, яке малесеньке? А все тому, що учні й так усе знають із селф-стаді. Тому це просто щоб пригадати
Lifehack: для пояснення нової граматики беріть якесь речення із аудіо чи тексту і копирсайтесь у ньому. Це найпростіший і найзрозуміліший спосіб |
|
Щось таке ж було в селф-стаді? Навіщо тут знову?
Щоб «озброїтись» для наступного завдання |
|
А це вже складно. Тут і слова правильні треба підібрати, і те завдання з диванами у селф-стаді згадати, бо це щось схоже, і ті фрази зі селф-стаді, де обирали найбільш підходяще |
|
А тут використовується те, що не потрапило в онлайн-підручник
Зі сторінок онлайн-магазинів дитячих меблів обрані зображення та характеристики різних меблів |
Саме тут і знадобилась та остання вправа із селф-стаді. Той, хто вдома проаналізував, які речі в його кімнаті є найбільш зручними/практичними/красивими, тепер зможе із запропонованих фото підібрати те, чого не вистачає, описати, що найбільше потрібно й чому |
Це лише підручник. Решту заняття можна розробляти як завгодно. Крім того, у нашому плані заняття є робота з відеотуром кімнатою однієї школярки, настільна гра й ектівіті, де учні гортають онлайн-магазини й обирають найкращі меблі для їхніх кімнат.
Тож запитання: ви уявляєте, скільки всього цікавого ви б не встигли на занятті, якщо б витрачали час на пояснення правил і виконання купи вправ типу «впишіть правильну форму тут, в реченні та ще там».
А тепер спробуйте й ви перевернути свої заняття та діліться досвідом із тими, хто ще поки цього не зробив.
DO flip your classroom and enjoy experiencing the outcomes!
Ірина Драпак, викладач Green Country