Нездорове бажання відповідати чужим критеріям бездоганності, навʼязливе прагнення посідати лише перші місця й отримувати золоті медалі. Усе це — прояви синдрому відмінника, що не просто не допомагає в навчанні, а й може спровокувати тривожність і депресію.
Дитина-відмінник є мрією багатьох батьків, та чи справді це піде на користь вашій дитині? Прагнення завжди відповідати тільки найвищим стандартам, не вміти приймати своїх помилок, а головне — невміння працювати над ними руйнують внутрішній світ дитини, а згодом — і дорослого, в якого вона перетворюється.
Що може бути не так на уроках англійської мови в загальноосвітніх закладах та як натомість діє Green Country — з’ясуємо в цій статті.
Зміст
1. Залежність від думки оточення vs вміння висловлюватися та переконувати інших
2. «Ні» заучуванню, «так» розвитку критичного мислення
3. Навчання цифрової грамотності на противагу забороні ґаджетів
Якщо школярі постійно піддаватимуться нездоровій та неконструктивній критиці з боку вчителя, це лише сформує у них хворобливу залежність від схвалення оточенням. Досить часто діти бояться висловлювати свої думки, остерігаючись коментарів, що «це неправильно», так і не отримуючи відгуку та пояснень.
Як викладачі комунікують з дитиною в Green Country?
Викладач у мовній школі — не просто вчитель, це ментор, який створює комфортні умови для дитини. Замість критики діти отримують комунікацію у дружній формі.Аби школярі не соромились та не замикалися у собі під час уроку, досвідчений викладач дбає про психологічний клімат у групі. На початку уроку перші 10-20 хвилин приділяються ice-breaking activity. Діти та викладач діляться цікавими фактами про себе чи обговорюють новини, що налаштовує усіх на вільну атмосферу. Розкутість та відсутність сорому говорити на уроці = вільне формування та висловлення своїх думок. До того ж, ми у Green Country забезпечуємо можливість висловитися кожному завдяки оптимальному співвідношенню часу та кількості учнів.
Фокус на комунікації подобається дітям, оскільки так багато вправ та тем для спілкування можна пройти у парі чи невеличкій групі з однорічками, застосовуючи нові англійські слова та ситуативні фрази (functional language). Дитина бере участь у діалогах, приміряє на себе ролі різноманітних персонажів, вчиться дебатувати та переконувати співрозмовника, а також чути та розуміти думки інших.
У цих вправах всі почуваються комфортно, оскільки в такому спілкуванні немає «правильно-неправильно» та порівняння з кимось іншим, яке провокує нездорову конкуренцію. Діти розвивають емоційний інтелект і вчаться краще розпізнавати та розуміти емоції інших людей, а отже — ефективніше з ними взаємодіяти. Ми прагнемо розправляти нашим учням крила, надавати певної самостійності та привчати брати на себе відповідальність.
Чому правильно «А», але не «В»? Бо так. Діти часом не отримують конструктивних пояснень із приводу певної теми у загальноосвітній школі. Час уроку лімітований, а класи можуть бути надто великими, щоб відповісти на запитання кожного учня та пояснити незрозумілі моменти. Так елемент розвитку критичного мислення в школі може бути пропущеним.
Як ми працюємо над незрозумілими моментами й помилками?
Аналіз помилок та робота над ними є ледь не найважливішою рисою лідера. На курсах англійської мови у Green Country викладачі наголошують, що помилятися — це нормально, навіть корисно. Знаючи слабкі точки, які можна доопрацювати, дитина вчиться виправляти ситуацію, а не опускати руки за першої невдачі.
Після перевірки певних вправ викладач готує картки або інтерактивну дошку з розбором помилок. При цьому процес позбавлений негативного забарвлення, а подається як додаткова практика. Викладач залучає всіх учнів, щоб кожен усвідомив, у чому полягає його помилка, після чого самостійно прийшов до висновку, як її можна виправити. Тому правильні відповіді не даються одразу. У такий спосіб ми розвиваємо критичне мислення в дітей та вміння мислити самостійно.
Уявіть собі чорно-білий підручник з одноманітними вправами, де вам необхідно обрати один із трьох варіантів, а щоб перевірити себе, потрібно гортати аж у кінець книги. Навіть вмотивований дорослий, швидше за все, знудиться при виконанні таких завдань.
Чому ми у Green Country любимо ґаджети?
Ми розвиваємо власну інтерактивну платформу, де є можливість працювати самостійно, отримувати інформацію в різних форматах (текст, таблиці, зображення, відео, аудіо тощо), перемикатися між різними видами вправ і отримувати миттєвий фідбек щодо своїх відповідей навіть без присутності викладача. Наші підручники яскраві та адаптовані під сучасні реалії, щоб і найбільш непосидючому учню було цікаво.
Використання новітніх технологій, сучасних навчальних матеріалів, які регулярно оновлюються, знайомить учнів із цифровим світом. Саме тому ми у Green Country залучаємо до процесу наші інтерактивні підручники 24 Easy Steps і Notes by GC, де кожна тема включає відео, аудіоматеріали, ігри на запам’ятовування і багато іншого, з чим можна взаємодіяти з максимальною користю.
Комфортне середовище на самому уроці, яке налаштовує на цікаве та продуктивне навчання, допомагає дітям тренувати критичне мислення, соціалізуватися, а головне — не бояться бути почутими. Розвиваймо в дітях сильні якості характеру та допомагаймо їм ставати лідерами
Ліза Сахнюк