Опановуючи будь-яку іноземну мову, ми всі вчимо та запам’ятовуємо величезну кількість нових слів. Деякі щасливчики можуть запам’ятати 10 нових слів із легкістю, лише кілька разів прочитавши їх, але більшість учнів потребує значно більше часу та практики, щоб засвоїти нову лексику. Аби не перетворювати цей процес на щось нудне та довготривале, даємо топ-5 дієвих порад для вивчення нових слів англійською.
Незвичне поєднання бігу та диктанту є одним із улюблених способів запам’ятовування нових слів для учнів Грін Кантрі. Організувати таку активність досить просто: повісити список із 7-15 слів англійською на дальній стіні кімнати, розподілити ролі (runner and writer – бігун та писар) між учасниками (потрібно мінімум 2 учасники, за наявності більшої кількості – поділитись на команди по 2-3 учні). Завдання бігуна – добігти до списку слів, запам’ятати 1-3 слова у правильному порядку, прибігти до писаря та продиктувати йому ці слова. Завдання писаря – записати почуті слова максимально правильно. Ролями можна мінятись як після кожного кола, так і по завершенню гри. А якщо команд кілька, то дуже весело змагатись на швидкість і правильність, а також обмінюватись учасниками та словами.
Значно спокійніший від попереднього, але не менш дієвий спосіб. Гра «Слова, що зникають» дозволить гарно потренувати вимову та написання слів. Для гри потрібно:
Без чантів (багаторазового повторення слів та фраз під ритмічну музику або звуки барабанів), мабуть, неможливо уявити урок англійської для молодших учнів Грін Кантрі. Цей спосіб люблять як діти, так і викладачі, адже ритмічне повторення слів та фраз англійською дозволяє з легкістю запам’ятати нові вирази, покращити вимову та настрій. Спробуйте ;)
Свій власний чант можна створити з будь-яким набором слів і навіть без музики, задаючи ритм, наприклад, за допомогою плескання в долоні. Можна починати повільно, пришвидшуючись із кожним колом, або ж змінювати голос (наприклад, від тихого до гучного або від голосу робота до голосу прибульця) – тут є безмежний простір для фантазії.
Візуалізація та аналіз – це основні переваги використання подібних діаграм для вивчення слів. Адже щоб створити власну mind map, потрібно придумати, на які категорії розподілити слова. Якщо усі слова об’єднані однією лексичною темою, наприклад – одяг, то розподіл провести досить просто (зимовий/літній, верхній/взуття тощо). Якщо ж слова, що потрібно вивчити, не поєднані жодним чином – можна розподілити за частинами мови (дієслова/іменники/прикметники тощо).
Молодшим учням може бути складно зробити mind map самостійно, тож можна запропонувати їм створити просто wordsearch, де не потрібно аналізувати значення слів, а просто звернути увагу на їх написання та вигадати власну головоломку. У будь-якому випадку, під час створення mind map або wordsearch учень гарантовано запам’ятає написання слів, а порівнюючи свої діаграми з діаграмами інших учасників, зможе потренувати вимову.
На сьогодні існує велика кількість цікавих мобільних додатків, що дозволяють вчити нові слова. Одним із найефективніших, на нашу думку, є безкоштовний додаток WordUp, що дозволяє тренуватись із найрізноманітнішою лексикою для всіх рівнів, бачити слова у контексті (реченнях, відрізках пісень та відео), чути правильну вимову та грати у лексичні онлайн-ігри з обраними словами, проходити тести та багато іншого. А ще додаток підлаштовується під користувача, визначаючи час, коли користувач найчастіше вчить слова, та періодично нагадуючи про необхідність повторити пройдений матеріал.
Бонусна порада: Вивчили купу слів, а от одне-однесеньке слово ну ніяк не запам’ятовується? У такому випадку можна обрати це слово як ваш нікнейм у будь-якій грі або ж встановити як пароль на відкриття програми, якою часто користуєтесь. Писати та пригадувати його доведеться багато разів, і воно надовго відкладеться у пам’яті.
Тож обирайте спосіб на свій смак та вчіть англійську із задоволенням ;)
Марія Ольховик, викладач Грін Кантрі