Міф про те, що вивчення та повторення нової лексики англійської мови можливе лише за допомогою старого-доброго «зубріння» та флеш-карток, вже давно розвіяно. З того часу з’явилось стільки цікавих шляхів це робити, що аж очі розбігаються! Ми також хочемо запропонувати круту ідею, яка допоможе наповнити енергією навчальний процес та зробити його веселим і різноманітним.
Словниковий батл — чудовий спосіб перетворити вивчення лексики на змагання, в якому учні будуть активно використовувати свій словниковий запас. Значною перевагою є не лише підняття конкурентного духу та мотивації використати всі свої знання для перемоги, але і забарвлення занять чимось новим та веселим. Подібна гра підійде для різного віку та рівнів англійської, адже завдання можна легко адаптувати Отже, представляємо вам ідеї для раундів.
Назвати найбільше прикметників до іменника
Нехай тут прикладом стане іменник book, до якого учні матимуть підібрати прикметники, здатні його описати. Книга може бути long, short, interesting or boring, romantic or scary, popular…
Тільки уявіть, скільки ще всього можна підібрати до однієї лише книжки, що вже казати про інші іменники, на які мова так багата?
Підібрати синонім до слова
Оберіть перше слово, від якого відштовхуватимуться учні. Їхня задача — назвати якомога більше синонімів до обраного вчителем слова або виразу.
Для прикладу візьмемо прикметник beautiful = pretty, handsome, good-looking, gorgeous, stunning, lovely. Або ж sad = unhappy, miserable, heartsick, devastated, low, etc. Варіантів справді багато, тут точно є з чим попрацювати!
Таке завдання корисне для розвитку швидкого мислення та розширення словникового запасу: цілком вірогідно, що учні згадуватимуть слова, з якими інші ще не знайомі.
За принципом гри в Alias
Alias — сама по собі жвава й цікава гра, але вона стане ще й корисною, якщо додати англійську мову. Учнів можна розділити на дві команди. Картка зі словом, яка дається обраному учню — секрет, її бачитимуть лише інші учасники. Задача: описати загадане слово прикметниками, які допоможуть першому учню з’ясувати, яке саме слово написане на його картці. Для прикладу, загадаємо grandmother. Першими на думку можуть спасти такі прикметники як old, grey-haired, kind, caring, etc.
А якщо рівень мови дозволяє, то і загадані слова варто зробити складнішими, і студентів не обмежувати: нехай спробують описувати людину або предмет словосполученнями або цілими реченнями.
Storytelling
Умикаємо уяву! Задайте початок історії, а учні по черзі підхоплять та мають додати до неї хоча б одне або декілька речень з продовженням, якого тільки забажають. Можна навіть записати це на диктофон, пізніше перетворити на текст і надіслати студентам на пам’ять про створене разом оповідання. Це захопливо: спостерігати за розвитком подій, що буде змінюватись кожну хвилину завдяки різноманітним ідеям та креативу кожного учня.
А якщо захочете записати процес на аудіо, то з цього вийде ще й щось повчальне: наприклад, якщо під час розповідей звучатимуть помилки, пізніше їх можна пропрацювати разом з учнями на справжніх прикладах з їхньої історії.
Зламаний телефон
Підберіть цікаве для такого завдання аудіо та увімкніть його своїм учням. А далі — let the game begin! Попросіть дітей по черзі пошепки переказувати запам’ятоване одне одному, намагаючись зберегти якомога більше деталей з почутого. А учень, на якому закінчиться ланцюжок, має озвучити фінальний варіант історії для всіх.
На завершення: прослуховування оригінального аудіо ще раз для порівняння та (гарантовано) багато сміху через те, як в результаті все перекрутилось.
Опис персонажа
Підберіть декілька персонажів з культових фільмів, серіалів або мультфільмів, які будуть точно знайомі вашим учням. І нехай на урок «завітають» Кевін з «Сам Удома», капітан Джек Горобець, Гаррі Поттер або навіть Лорд Волдеморт, Мікі Маус, Том і Джеррі, Губка Боб Квадратні Штани — варіантів безліч! Заохотьте підібрати якомога більше прикметників які, як вважають самі учні, найкраще за все підходять кожному герою або героїні.
Це чудовий спосіб застосувати лексику для опису не лише позитивних та негативних рис характеру, але й зовнішності. А у разі, якщо хтось не знайомий з тим чи іншим персонажем, попросіть обрати описові слова, які спадають на думку з огляду на зображення героя. Так участь у цьому раунді словникового батлу зможуть взяти усі.
Асоціації
За бажанням можна розділити учнів на команди, але тут вийде грати й «за себе». Назвіть слово, наприклад, school. Попросіть студентів, об’єднавшись або самостійно, за визначений час підібрати настільки багато слів-асоціацій, наскільки можуть — ліміту немає. Students, teacher, books, pen, notebook, classroom, homework, break, etc… Переможцями стануть ті, хто має найдовший список.
Гра в слова
Як у дитинстві, тільки англійською. Оберіть перше слово (або дозвольте це першому в черзі учню), а всі далі по ланцюжку мають називати слова, що починаються з літери, якою закінчувалось слово минулого учня. Holiday — yogurt — tea — apple і так далі.
Такий раунд гарно активує словниковий запас, заохочує швидке мислення та навіть увагу, оскільки варто уважно слухати що кажуть інші, та бути готовим влучно підібрати наступне слово.
Цей список можна продовжувати й продовжувати, адже способів оживити заняття та показати учням, що вивчення мови — це справді цікаво, ціле море.
Маєте рацію. Тут і в асоціації грати не треба: почувши слово «змагання», ми одразу думаємо про винагороду за перемогу. Тож так, вигадати щось як подарунок для тих, хто отримав найбільшу кількість балів у батлі, — чудова ідея, яка допоможе задати правильний настрій для гри ще на її початку.
Це може бути канцелярія (точно стане у пригоді під час занять), міні-привілей на пропуск наступної домашки, іграшковий кубок або значок-пін з написом «winner», наліпки або смаколики (проте варто подбати, щоб це було щось, що сподобається кожному). Коли я відвідувала курси з підготовки до іспитів, ми змагались за мандаринки на новорічних канікулах, наліпки з веселими написами та печиво з передбаченнями всередині. Що б це не було: радість від перемоги ніколи не ставала меншою.
Якщо ви будете проводити словниковий батл на онлайн-уроках, нагородити переможців можна тим самим міні-привілеєм пропуску домашки або навпаки — можливістю взяти участь у її створенні Нехай дитина обере фільм/мультфільм, який забажає, а завданням однокласників стане його перегляд. Ви можете підготувати різноманітні завдання, засновані на подіях фільму та персонажах, розібрати цікаву граматику та лексику, організувати speaking club або навіть це все обʼєднати. Такий варіант також підійде для офлайн-занять.
Та не забувайте про кантрики — нашу власну валюту, яку учні можуть витратити на цікаві дрібнички в крамниці Yellow Shop. Наприклад на ручки, пенали, рюкзаки, брендові чашки, ланч-бокси та ще багато не лише класних, але й корисних штук. Ба більше — на кантрики можна не тільки щось придбати, але й смачненько поїсти, оплативши pizza-party для групи, щоб відсвяткувати закінчення чудового заняття та перемогу в словниковому батлі. Визначте призову суму та нехай учень обере, як саме її використати. Також ми пропонуємо конвертувати переможні кантрики у благодійність та задонатити їх військовим, які потребують допомоги, захищаючи нас
Вигадуйте власну систему балів та оцінювання результатів, обирайте подарунки, підлаштовуйте ці раунди під ваших учнів, їхні рівні, побажання та вподобання, бо лише ви справді знаєте, які саме з цих ідей принесуть позитивний результат та викличуть усмішки.
Ми сподіваємося, що ця стаття надихнула вас організувати словниковий батл на своїх заняттях та стала джерелом ідей, які допоможуть вам забарвити уроки вивчення лексики й залучити студентів до її використання в реальному часі. А гарні емоції та яскравіша атмосфера під час уроків — це великий бонус.
Яніна Шкребтій