Звична система чи новітній підхід? Ми звикли до того, навчання у школі — це про оцінки, 12-бальну шкалу та семестрові бали. Та чи є альтернативний варіант і які його переваги?
Розберімося, порівнявши систему мотивації Грін Кантрі та оцінювання у школах.
Здавалось би, навчання без оцінок було би набагато приємнішим. Принаймні, так вважають чимало школярів
Насправді ж, якщо вдало застосовувати методи оцінювання, освітній процес стане набагато ефективнішим: діти бачитимуть свої помилки та розумітимуть поточний рівень знань; отримуватимуть зворотний зв’язок викладача та відчуватимуть мотивацію до вдосконалення.
Як же працює сучасна система оцінювання?
Загальноосвітні школи роками надають перевагу традиційному підходу, де кожна робота дитини отримує свій бал або оціночне судження «Молодець», «Добре» тощо.
Якщо оцінювання відбувається на основі балів, наприкінці семестру вчитель виводить середню оцінку за весь предмет.
Як і будь-яка система, вона має свої плюси й мінуси.
Об’єктивність. Якщо викладач керується чітким розподілом балів, дитина розуміє, де і за які помилки їй занизили оцінку. Визначені критерії допомагають уникнути особистих упереджень і надають дітям чітке уявлення про те, що від них очікується.
Вимір рівня знань. Оцінки визначають, як добре учень засвоїв матеріал, і чи готовий він до наступної теми. Крім того, традиційна система оцінювання зрозуміла і батькам, а отже, допомагає відстежувати успішність школяра.
Дисципліна. Оцінки вчать планувати свою діяльність, дотримуватись термінів і відповідати за виконану роботу.
Попри низку позитивних рис, традиційна система оцінювання часто викликає стрес і занепокоєння в учнів: через те, що бали нібито визначають рівень знань дитини та переносяться у річні підсумки, освітній процес перетворюється на бажання заробити бали, а не вивчити і дізнатися більше інформації.
Діти переймаються через оцінку в табелі та власний рейтинг, порівнюють себе з іншими та отримують менше задоволення від навчання
Як же перетворити оцінювання на мотивацію?
Ми у Грін Кантрі вибираємо власну систему мотивації, щоби заохочувати дітей та викликати справжній інтерес до вивчення англійської.
За виконане Self Study (підготовку до уроку), активність на уроці чи участь в активностях школи діти отримують кантрики, місцеву валюту. Їх вони можуть накопичувати, донатити на благодійність чи витрачати у крамничці Yellow Shop — купляти брендовий мерч, сертифікати на емоції чи організовувати піца-паті з одногрупниками.
Чим же відрізняється такий підхід?
Зароблені кантрики не визначають знання дитини, а винагороджують її зусилля. Помилки є невід’ємною частиною навчання і важливо, щоби вони не впливали на загальну успішність дитини та її впевненість у власних знаннях
Кантрики заохочують до активності — підтримують інтерес до навчання та мотивують більше креативити і проявляти ініціативу.
Завдяки системі мотивації учні не порівнюють себе з іншими, а вчаться здоровій конкуренції та співпраці. Адже все залежить від їхньої залученості й винахідливості, а не кількості помилок, яких вони припустяться
Кантрики зміцнюють впевненість у собі та приносять позитивні враження, адже дитина чітко бачить результат своєї роботи — придбану бажану річ або накопичену суму коштів.
Діти не лише бачать, як їхні старання та знання втілюють бажане, а й вчаться фінансової грамотності та відповідальності — самостійно контролюють свої накопичення і розпоряджаються ними.
Мотивація допомагає долати труднощі, знаходити нові способи вирішення проблем і підкорювати нові вершини
А завдяки щирому прагненню і залученню дітей шлях до ідеальної англійської стає цікавим і захопливим