Сьогодні, як ніколи в історії, діти та підлітки грають важливу роль у споживанні товарів. Рекламні повідомлення буквально бомбардують дітей всюди де вони знаходяться. Наші діти — один із найцінніших ресурсів для маркетингових досліджень: вони мають гроші на витрати, вплив на витрати своїх батьків та доступ до Інтернету через мобільні пристрої. І це лише невеликий список причин, через які власники бізнесу орієнтуються на цю аудиторію, створюючи свої рекламні компанії. Чи знаєте ви, яким брендам надають перевагу ваші діти? Які комерційні пошукові запити вони роблять? Де вони тусуються? Чим цікавляться? Про що мріють? Маркетологи та власники компаній знають ще більше!
Ми маємо розказати про рекламу, як вона працює і влаштована, щоб допомогти дітям стати освіченими споживачами стійкими до тиску медіа. Завдання не в тому, щоб позбавляти своїх дітей мрій та Інтернету, а в тому, щоб познайомити їх з різними методами, завдяки яким маркетологи виводять свої бренди в топ продаж. Пояснити, як реклама здатна впливати на рішення споживачів. Навчити свідомо обирати та приймати рішення щодо певних груп товарів. Тому, далі наводимо декілька порад про те, які теми висвітлювати під час цієї важливої розмови.
Розповідайте про рекламу змалечку. Цікаво, але до шести-семирічного віку діти з труднощами розрізняють рекламу від реальності і, певно, не усвідомлюють, що від реклами можна отримувати прибуток. Ви напевно помічали, як при перегляді телевізора діти знаходять рекламні ролики цікавішими, ніж програми. Це не дивно, і ви можете почати з обговорення відчуттів та бажань які рекламні ролики викликають у ваших дітей. Заохочуйте їх стати активними, а не пасивними споживачами комерційних повідомлень.
Розкажіть про безпеку особистих даних. Завдяки аналітичним інструментам, таким як Google Analytics, наприклад, власники бізнесу, компанії, популярні соціальні мережі здатні збирати та обробляти певні дані своїх користувачів: вік, географію, поведінкові метрики, цифрові стежки підлітків. Такі дії допомагають компаніям точно визначити смаки, інтереси, історію покупок в Інтернеті, уподобання і навіть місце розташування, щоб мати можливість продавати певну продукцію або перепродавати особисті дані іншим компаніям. Завдяки цьому створюють привабливі рекламні компанії, які обіцяють задовольнити потреби саме певної категорії. Поговоріть з підлітками про налаштування конфіденційності в мережі та про інформацію, яку небезпечно надавати неперевіреним компаніям (імена, номери телефонів, адресу, банківські картки, тощо).
Розкажіть про роботу маркетологів, яка полягає в тому, щоб використовувати бажання та страхи людей для створення роликів, які демонструють, що саме їхня продукція покращить наше життя і принесе нам щастя. Разом зі своїми дітьми складіть два списки для порівняння. Один з переліком хороших речей у їхньому житті, які вони цінують, а у другому з переліком того, що вони бажають мати. Порівняйте список «що я маю» зі списком «що я бажаю мати». Чи вважають діти, що речі зі списку побажань принесуть їм щастя? Якщо так, то чому?
Розкажіть про методи які використовують спеціалісти для продажів. Поясніть, що рекламодавці використовують багато тактик, щоб змусити нас купувати саме їх продукт.
Розкажіть про навички управління фінансами. Одним з найважливіших уроків, якому ми можемо навчити дітей, є навичка розумно витрачати свої гроші. Наша споживча культура сприяє заощадженню, тому ми повинні регулярно приділяти цьому увагу та обговорювати можливі рішення і з дітьми. Розкажіть, як бути мудрим і відповідальним споживачем. Покажіть дітям, як порівнювати магазини, читати відгуки та досліджувати гарантії. Поговоріть про негативний вплив масового споживання на навколишнє середовище. Заохочуйте своїх дітей думати про те, як вони можуть скоротити придбання неістотних споживчих товарів, аби придбати щось дійсно цінне.
Пам'ятайте, що найбільш авторитетним прикладом та грунтом для навчання дітей можете стати саме ви. Нагадуйте дітям, що їхня самоцінність не визначається тим, чим вони володіють. Важливим є характер, доброта, зусилля і співчуття — не речі.
Анастасія Томіна, викладач Green Country