Як вивчити слова так, щоби вони запам’яталися надовго? Часто для того, щоби вивчити і почати активно використовувати слова і вирази, необов’язково мати виняткову пам’ять чи здібності — достатньо знайти правильний метод оволодіння лексикою
У Грін Кантрі ми всіляко допомагаємо дітям запам’ятати нові слова, використовуючи креативні підходи. Розповімо про них детальніше
Гадаємо, багато хто пам’ятає «старий-добрий» підхід до вивчення мови: записуємо слово, потім — його транскрипцію, а далі — переклад. А що, як ми скажемо, що він не завжди є ефективним у сучасних реаліях?
Наразі ми вивчаємо мову для спілкування та взаємодії із зовнішнім світом, а не для сухого перекладу текстів, тож і процес вивчення має бути іншим — контекст та асоціації замість ліній і стовпчиків.
Так насамперед легше нашому мозку — відповідно, коли діти роками записують у стовпчик «слово – транскрипція – переклад», власноруч перешкоджають собі у запам’ятовуванні.
«Мова — це не просто набір слів, а взаємодія, де слова мають значення залежно від контексту. Вивчаючи слова за схемою «слово – транскрипція – переклад», діти запам’ятовують лише механічне співвідношення між словом англійською та його значенням рідною мовою. Але це не допомагає їм зрозуміти, як і коли використовувати слова в мовленні. Відповідно, такі знання швидко забуваються і не використовуються на практиці», — зазначає методистка Грін Кантрі Анастасія Тичук.
Які ж комфортні умови для запам’ятовування слів?
Асоціації — найкращі друзі нашої пам’яті. Це техніка запам’ятовування, яка полягає у створенні зв’язків між новими словами та образами. До прикладу, коли ми говоримо про Грін Кантрі, на думку спадають слова studying, online games, lessons тощо.
Допоможуть у цьому картки, вивчення віршів і пісень, використання різних застосунків і програм, опанування слів у контексті. Варіантів існує безліч, і кожен може знайти той, що найбільше до вподоби
Mind maps, або ж асоціативні схеми. Та сама «деревоподібна модель», яка імпонує мозку. Працює це дуже просто: посередині розміщуємо ключове слово, а на відгалуженнях записуємо слова і фрази, пов’язані з ним. На подальших гілках можна розмістити картинки, щоби візуалізувати вивчене, або ж написати власні приклади використання слів англійською.
Інтервальне повторення. Нова інформація швидко забувається, тож важливо нагадувати мозку про її існування Ідеальна схема — повторити вивчене одразу після отримання нових знань → через 20-30 хвилин після першого повторення → через 1 день після другого → через 2-3 тижні після третього → за 2-3 місяці після четвертого.
У Грін Кантрі ми не лише ретельно відбираємо найефективніші методи запам’ятовування, а й зберігаємо креативність та інтерактивність у використанні Саме тому наші студенти:
Вивчають слова у контексті — реченнях, фразах або історіях. Таким чином вони бачать, як лексика використовується і які значення має у різних ситуаціях.
Регулярно повторюють слова, нарощуючи інтервал між повтореннями. Заняття у Грін Кантрі побудовані таким чином, що лексика, яку діти вивчали на одному занятті, обов’язково буде зустрічатися і на наступних — у текстах, аудіо або завданнях на обговорення. Саме тому діти мають постійну практику і запам’ятовують слова надовго
Використовують флеш-картки в ігровому форматі — шукають асоціації та візуалізують.
На заняттях ми використовуємо картки не просто для пасивного перегляду, а й для активних завдань — парних ігор, де учні шукають пари між картками зі словами та картками з малюнками/визначеннями, чи активностей, де студенти називають слово чи речення, що відповідає показаній картинці.
Це допомагає дітям швидше закріплювати нові слова у словниковому запасі та робить урок більш захопливим.
Вивчають цілі словосполучення та комбінації слів. Замість списків, де слова подані без контексту, студенти Грін Кантрі опановують повноцінні комбінації, які використовуються носіями мови в реальних ситуаціях. Наприклад, замість одного слова "cinema" (кінотеатр), діти вивчають словосполучення "go to the cinema" (йти у кінотеатр), яке вони можуть одразу використати у реченні і звучати більш природно.
Грають та виконують інтерактивні завдання. Лексичні ігри — такі, як Kahoot або Quizlet, роблять процес вивчення слів цікавим і динамічним. Учні повторюють лексику через вікторини, тести або картки, тим самим вводять слова у контекст, глибше засвоюють матеріал і відчувають більшу мотивацію до навчання завдяки ігровому формату.
На заняттях викладачі організовують рольові ігри, де студенти мають використати нові слова у змодельованих ситуаціях. Наприклад, на уроці про ресторан діти займають ролі офіціантів і клієнтів, практикуючи фрази на кшталт "I’d like to order…" (я хотів/хотіла б замовити...) або "Can I have the bill?" (чи можна мені рахунок?).
Викладачі школи також мають свої фішки і не забувають креативити
Вивчення лексики — різноманітний і творчий процес. Важливо знайти комфортний вигляд інформації, що сприйматиметься легко і цікаво — тоді шлях до широкого словникового запасу буде захопливим, а результат – ефективним