Мабуть, багатьом із нас доводилося чути фрази на кшталт «Та в мене С1 з французької!» або «От англійська моя не дуже, я тільки-но почав Pre-Intermediate». Що це за літери, цифри та слова? І як їх усіх пов’язати з реальними знаннями людини? Що ж, давайте розберемося.

У Європі найпоширенішим форматом оцінювання рівня володіння іноземною мовою є Common European Framework for Languages (CEFR) – Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти. Як правило, вони поділяються на три загальні групи – А (початкова), В (середня) та С (висока). Цифра після групи – 1 або 2 – говорить про рівень. Так ми отримуємо шість можливих комбінацій: А1, А2, В1, В2, С1, С2. 

На обкладинках багатьох підручників можна побачити саме таку А1-С2 градацію, часто з додатковою інформацією про те, якими знаннями має володіти людина, закінчуючи той чи інший рівень.

Це може виглядати так: 

Рівні володіння мовами й що під ними заховано

Група А – початківець

А1 – може розповісти про себе, дізнатися у співрозмовника особисту інформацію; розуміє та використовує конкретні фрази у конкретних умовах; може спілкуватися за умови, що співрозмовник говорить повільно та чітко.

А2 – розуміє розповсюджені фрази у багатьох сферах життя – наприклад, покупки, погода, родина, професія; може пояснити свої потреби у надзвичайних ситуаціях; орієнтується в розмові за вже відомими йому/їй темами.

Група В – незалежний користувач

В1 – впевнено висловлює свої думки та бере участь у більшості ситуацій спілкування, успішно і без підготовки сприймає навколишню інформацію (реклама, листи, відео, звернення) та відповідно реагує на неї.

В2 – розуміє технічні тексти, пов’язані з його/її діяльністю; може спілкуватися з носіями мови без надзвичайних зусиль для обох співрозмовників; може створювати детальні тексти на доволі широкий спектр тем.

Група С – досвідчений користувач

С1 – розуміє широкий спектр довгих текстів та діалогів на різноманітні теми; висловлює свою думку з приводу багатьох питань без жодної підготовки; орієнтується у формальному та неформальному стилях мовлення; може створювати довгі детальні тексти на складні теми.

С2 – з легкістю розуміє практично все почуте чи прочитане; може підсумовувати інформацію з багатьох джерел та уніфікувати її у власну презентацію; може висловити свою думку, використовуючи відтінки та гру слів у складних соціальних ситуаціях.

Інколи буває так, що поділ просто на групи та рівні є надто загальним, і для цього їх знову ділять на половинки. Так уже виходить 12 підрівнів: А1.1, А1.2, A2.1, A2.2, B1.1, B1.2, B2.1, B2.2, C1.1, C1.2, C2.1, C2.2.
 

Рівні володіння мовами й що під ними заховано

Існують також і альтернативні поділи на рівні, які, проте, часто базуються на CERF. Зокрема:

  • Beginner (початковий) – pre-A1
  • Elementary (елементарний) – A1
  • Pre-Intermediate (нижче середнього) – А2
  • Intermediate (середній) – В1
  • Upper-Intermediate (вище середнього) – B2
  • Advanced (високий) – С1
  • Proficiency/Mastery (надвисокий) – С2

Для чого потрібно знати свій рівень володіння мовою?

По-перше, це показник досягнення у вивченні мови. По-друге, для продовження навчання у будь-якій мовній школі, у вас одразу запитають рівень та сертифікат, який його підтверджує, або ж попросять скласти тест. Багато студентів продовжують навчання за кордоном, де потрібно підтвердити рівень володіння мовою відповідним сертифікатом (PET, FCE, IELTS тощо).

Принаймні, так працює схема для дорослих, де єдиний критерій поділу на групи – це рівень володіння мовою. Дітям потрібен інший підхід, оскільки 15-літній підліток не буде в захваті від занять в одній групі із 7-річною дитиною, навіть якщо в обох рівень A2 (Pre-Intermediate).

Саме для цього Грін Кантрі розробила систему поділу на групи за принципом Age+Level. Тобто групи підбираються відповідно до віку та рівня. Зі схемою рівнів та підручників можна ознайомитись нижче.

 

Міжнародний рівень (CEFR)/

рівень в Green Country

Primary

Secondary

High

Starter

Step 1-4

   

Beginner

Step 5-8

Step booster 1-4

Notes pre-A1

Elementary (A1)

Step 9-12

Step 17-20

Notes A1

Pre-Intermediate (A2)

Step 13-16

Your Space 3

Notes A2

Intermediate (B1)

   

Notes B1

Upper-Intermediate (B2)

   

Notes B2

 

Нехай вас не лякає те, що рівень А2 є у всіх вікових категоріях. Зі зростанням вікової групи змінюється не тільки підручник, а й наповнення кожного рівня повністю: наприклад, від теми відпочинку на морі, яка актуальна саме в початковій школі, до теми покупок в інтернеті, яка цікава підліткам. Граматичні теми також ускладнюються і розглядаються більш глибоко.

Скільки часу потрібно, щоб опанувати рівень?

Зараз можна зустріти багато оголошень на зразок «Вивчи англійську за два тижні!» або «Опануй всю граматику англійської за тиждень!». Як би не хотілось у це вірити, але вивчити англійську або хоча б один рівень за тиждень чи два – мегаважко. Ознайомитись з певним набором лексики, вивчити фрази з конкретної теми, навчитись будувати короткі речення – так. Але для комплексного вивчення мови знадобиться більше часу. Для початкових рівнів буде достатньо 70-100 годин з викладачем/у групі, середні рівні вже вимагають 150-200 годин, високі – 200-300 годин на засвоєння рівня + додаткову роботу вдома.

Як визначити рівень?

Є безліч можливостей визначити рівень володіння мовою. Наразі існує ціла плеяда інтернет-ресурсів, що може допомогти з цим питанням – як короткі, так і довжелезні онлайн-тести, як за попередньою реєстрацією, так і без неї (саме для вас ми зробили топ-10 найкращих ресурсів).

Для того щоб потрапити на навчання в Green Country, потрібно зареєструватись та пройти онлайн-тестування. За його результатами система запропонує обрати розклад. Після першого пробного уроку викладач або методист надає рекомендації щодо рівня: якщо в підібраній групі студенту не комфортно – можна спробувати інший рівень. 

Наша першочергова мета – це комфорт дитини у процесі навчання, адже саме він є запорукою успіху ;)

 

Діана Фролова, викладачка Грін Кантрі

 

Дата публікації: 25 серпня 2020