Якщо ваша дитина починає вивчення англійської мови або продовжує вдосконалювати свої знання та навички після перерви, то вам стане у пригоді розуміння рівня знань мови на теперішній момент, так би мовити, відправної точки.
То як саме визначити свій рівень і чи взагалі можливо виміряти знання мови? Саме для того, щоб це було можливим, і була створена спеціальна система – CEFR (Common European Framework for Languages) – Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти.
Ця система представлена шкалою володіння мовою, в якій подано критерії, згідно з якими і відбувається оцінка рівня. Цей документ пропонує як загальний опис рівней, так і більш детальний по окремих навичках. За цією шкалою рівні мовної компетенції поділяються на три загальні групи: А (початкова), В (середня) та С (висока). У свою чергу кожна з цих трьох категорій поділяються на дві підгрупи, таким чином отримуємо 6 рівнів: А1, А2, В1, В2, С1, С2.
На обкладинках більшості сучасних підручників можна побачити саме таку градацію (А1-С2), часто з додатковою інформацією про те, якими знаннями має володіти людина, закінчуючи той чи інший рівень.
Це може виглядати так:
Розглянемо загальну характеристику кожного з рівнів:
А1 – може розповісти про себе, дізнатися у співрозмовника особисту інформацію; розуміє та використовує базові фрази у конкретних умовах; може спілкуватися за умови, що співрозмовник говорить повільно та чітко та готовий допомогти.
А2 – розуміє розповсюджені фрази у багатьох повсякденних сферах життя – наприклад, покупки, погода, родина, професія; спілкується на базові рутинні теми; може пояснити свої потреби у надзвичайних ситуаціях; орієнтується в розмові за вже відомими йому/їй темами.
В1 – впевнено висловлює свої думки та бере участь у більшості ситуацій спілкування; може генерувати прості тексти на знайомі теми або теми, пов’язані зі сферою інтересів; успішно і без підготовки сприймає навколишню інформацію (реклама, листи, відео, звернення) та відповідно реагує на неї.
В2 – розуміє технічні тексти, пов’язані з його/її діяльністю; може спілкуватися з носіями мови без надзвичайних зусиль для обох співрозмовників; може створювати детальні тексти на доволі широкий спектр тем пояснюючи точку зору підкріплюючи її поясненням переваг та недоліків.
С1 – розуміє широкий спектр довгих текстів та діалогів на різноманітні теми, може розуміти приховані значення; висловлює свою думку з приводу багатьох питань без жодної підготовки; може створювати довгі детальні тексти на складні теми; вільно використовує мову для соціальних, академічних та професіональних цілей.
С2 – з легкістю розуміє практично все почуте чи прочитане; може підсумовувати інформацію з багатьох джерел та уніфікувати її у власну презентацію; може висловити свою думку, використовуючи відтінки та гру слів у складних контекстах та соціальних ситуаціях.
Існують також і альтернативні поділи на рівні, які, проте, часто базуються на CERF. Виокремлюють такі рівні:
Beginner (початковий) – pre-A1
Elementary (елементарний) – A1
Pre-Intermediate (нижче середнього) – А2
Intermediate (середній) – В1
Upper-Intermediate (вище середнього) – B2
Advanced (високий) – С1
Proficiency / Mastery (надвисокий) – С2
Як вже було сказано, рівень володіння мовою дає можливість зрозуміти стан знань і вмінь на цей момент, що в свою чергу надає можливість правильно побудувати навчальний процес, зрозуміти сильні і слабкі сторони та працювати над потрібними навичками.
Багато студентів продовжують навчання за кордоном, де потрібно підтвердити рівень володіння мовою відповідним сертифікатом (PET, FCE, IELTS тощо). Те саме стосується і працевлаштування за кордоном і не тільки. Наприклад, однією з умов отримання бажаної роботи може бути певний рівень знань англійської мови.
Якщо ви плануєте переїзд до іншої країни, то можете зіткнутися з необхідністю перевірки знань англійської мови. Це необхідно для того, щоб ви вільно себе почували в країні, мова якої не є вашою рідною.
У будь-якій мовній школі у вас одразу запитають рівень та сертифікат, який його підтверджує, або ж попросять скласти тест.
Отже, коли ми говоримо про навчання для дорослих, то єдиний критерій поділу на групи – це рівень володіння мовою. Для роботи з дітьми такий підхід не є актуальним, оскільки 15-літній підліток не буде в захваті від занять в одній групі із дитиною, яка навчається в початковій школі, навіть якщо в обох рівень A1 (Elementary).
Саме для цього Грін Кантрі розробила систему поділу на групи за принципом "Age + Level". Тобто групи підбираються відповідно до віку та рівня. Зі схемою рівнів та підручників можна ознайомитись нижче.
Міжнародний рівень (CEFR) / рівень у Green Country |
Primary |
Secondary |
High |
Starter |
Step 1-4 |
||
Beginner |
Step 5-8 |
Step booster 1-4 |
Notes by GC pre-A1 |
Elementary (A1) |
Step 9-12 |
Step 17-20 |
Notes by GC A1 |
Pre-Intermediate (A2) |
Step 13-16 |
Step 21-24 |
Notes by GC A2 |
Intermediate (B1) |
Notes by GC B1 |
||
Upper-Intermediate (B2) |
Notes by GC B2 |
||
Advanced (C1) |
Notes by GC C1 |
Нехай вас не лякає те, що рівень А2 є у всіх вікових категоріях. Зі зростанням вікової групи змінюється не тільки підручник, а й наповнення кожного рівня повністю. Наприклад, від теми відпочинку на морі, яка актуальна саме в початковій школі, до теми покупок в інтернеті, яка цікава підліткам. Граматичні теми також ускладнюються і розглядаються більш глибоко.
Раніше можна було зустріти багато варіантів навчання, в яких пропонували вивчити англійську за тиждень або місяць. Зараз все більше і більше людей розуміє, що це майже неможливо. Ознайомитись із певним набором лексики, вивчити фрази з конкретної теми, навчитись будувати короткі речення – так. Але для комплексного вивчення мови знадобиться більше часу.
Опанування одного рівня мови – це достатньо складний процес, успіх якого залежить від багатьох факторів, таких як: вік студента, поточний рівень, обрані методи навчання, мотивація тощо. Є середні показники кількості навчальних годин, які потрібні для досягнення певного рівня. Для початкових рівнів буде достатньо 70-100 годин з викладачем/у групі, середні рівні вже вимагають 150-200 годин, високі – 200-300 годин на засвоєння рівня. Час подано без урахування обов’язкової самостійної роботи вдома.
Сьогодні є безліч можливостей визначити рівень володіння мовою. Наразі існує безкінечна кількість інтернет-ресурсів, що може допомогти з цим питанням. Онлайн-ресурси пропонують велику кількість різноманітних тестів, як коротких, так і довжелезних, на які потрібно виділити достатньо часу, тести націлені на різні навички (аудіювання, читання та ін.), з сертифікатом чи без.
Ми підготували для вас невелику добірку з онлайн-ресурсами, де можна визначити свій приблизний рівень.
Для того, щоб потрапити на навчання в Green Country, потрібно зареєструватись та пройти онлайн-тестування. За його результатами система запропонує обрати розклад. Ми розуміємо, що один тест не може надати повну картину того, наскільки людина володіє мовою, тому після першого пробного уроку викладач або методист надає рекомендації щодо рівня: якщо в підібраній групі студенту не комфортно – можна спробувати інший рівень.
Наша першочергова мета – це щаслива дитина у процесі навчання, адже саме це є запорукою успіху ;)