Flipped classroom – 'перевернутий урок' - один із видів гібридного навчання – підходу, який поєднує навчання онлайн та навчання в класі. Навчання відбувається таким чином, що учні виконують самостійно підготовку до заняття онлайн, а в класі на основі отриманих знань вже мають змогу відпрацьовувати навички. Чому перевернуті уроки дійсно важливі та чому вони можуть навчити, окрім основного матеріалу?

Перевага № 1. Учень/ця у центрі

Учень/ця у центрі

Основна проблема, про яку говорять вчителі, які користуються підходом традиційних уроків - своя власна швидкість опанування матеріалу в учнів. Оскільки викладач одночасно не може відповідати на запит одного учня пояснити матеріал ще раз, і на запит іншого – вже дати завдання із зірочкою (завдання підвищеної складності), це спричиняє багато проблем. Перший учень починає себе відчувати некомфортно, а другому відповідно стає нудно. Щоб вирішити цей виклик, перевернуті уроки спрямовані на те, щоб
поставити учня чи ученицю у центр навчального процесу. Таким чином, частина презентації та практики, яка у традиційному підході відбувається у класі, виноситься на самопідготовку за допомогою онлайн інструментів. Учні мають змогу переглянути відео
вдома та виконати декілька завдань на засвоєння матеріалу, а вже в класі працювати над навичками.

Перевага № 2 Більше активної роботи

Більше активної роботи

Традиційні уроки передбачають багато рутинної і неактивної роботи, і це виправдано, оскільки викладач має познайомити усіх з новою темою та дати можливість відпрацювати базові знання. Протилежна ситуація відбувається під час перевернутого уроку – оскільки студенти вже мали змогу дізнатися про тему під час самопідготовки та навчальних відео, то час в класі може бути використаний саме для того, щоб відпрацьовувати навички, що передбачає проектну роботу в групах та в парах.

Перевага № 3 Вчитель – як ментор, а не джерело знань

Вчитель – як ментор, а не джерело знань

Учні/ці, які зараз навчаються в школах, мають великий доступ до знань, тому часом вони скаржаться, що їм стає нудно і нецікаво під час занять. Це ще одна проблема, яку не можуть подолати традиційні уроки. Натомість, перевернуті уроки змінюють роль викладача таким чином, що він перестає бути джерелом знань (за це тепер відповідальні онлайн ресурси, які знайомлять студентів з темами), а стає ментором. Так, вчитель має змогу витрачати час в класі не на те, щоб ретранслювати певну інформацію, а на те, щоб разом з учнями залучатися у процес створення спільних проектів, групової роботи і давати якісний та професійний фідбек.

Перевага № 4 Корисне використання Screen Time

Корисне використання Screen Time

Сучасний світ неможливий без використання гаджетів. І однією з проблем, які непокоять і батьків, і лікарів є надмірне використання дітьми та підлітками мобільних телефонів, планшетів, комп’ютерів. Так, науковці використовують спеціальний термін Screen Time, який описує час, проведений за екранами будь-яких гаджетів. Що найцікавіше, вони наголошують на тому, що дискусію про Screen Time не варто розвивати з перспективи його зменшення, натомість варто говорити про його корисність. Так, перевернуті уроки сприяють якісному споживанню контенту, оскільки мають справу саме з навчальним контентом.

Перевага № 5 Відповідальність

Відповідальність

Однією з компетенцій, яку освітяни та науковці називаються важливою для життя у 21му столітті є проактивність та лідерство, яке звісно неможливе без відповідальності. Перевернуті уроки сприяють не лише успішному опануванню певної галузі знання, але і також допомагають виховати цю навичку. Так, учень/ця розуміє, що самопідготовка є важливою частиною навчання і власне виконання її забезпечує участь у активностях у класі.

Валерія Якушко, методист Грін Кантрі