У століття прогресу та комп'ютерних технологій ми щодня зустрічаємось із чимось новим. Ґаджети все більше вдосконалюються і підштовхують нас до розвитку. Багатьох бентежать нововведення і стрімка модернізація, однак немає сумнівів, що прогрес робить наше життя простішим і комфортнішим.
Методика викладання англійської мови також модернізується і стає більш продуктивною і різноманітною. Іншими словами, вивчення мови стає простішим і цікавішим. У кожній мовній школі або курсах працює методист, а іноді навіть і методичний відділ. Необхідність роботи методистів очевидна – це контроль якості викладання і роботи вчителів.
Сучасні мовні школи намагаються впровадити в заняття новітні методики навчання. Найбільш популярне й обговорюване нововведення в методиці на сьогоднішній день – «перевернуті уроки».
Зміст
«Перевернуті уроки» започатковані в 2007 році. Засновниками цієї моделі побудови занять прийнято вважати Аарона Семса і Джонатана Бергмана. Примітно, що це звичайнісінькі викладачі середньої школи з США, проте вони змогли зробити справжній прорив у методиці. Також вони створили свою працю «Flip Your Classroom», де виклали всі тонкощі концепції.
Бергман і Семс працювали з учнями, щодня складаючи велику кількість тестів, лабораторних робіт та іншого навчального матеріалу. Впровадженням концепції «перевернуті уроки» вони зовсім не розраховували зробити справжню перебудову уроків, їх метою було утримати школу на плаву. Учні не були зацікавлені заняттями або їм просто було важко втримати в пам'яті весь багаж знань, отриманий на уроці. Адже крім уроків, вони відвідували секції, займалися спортом і вели активний спосіб життя. Конспекти та записи вчителів виявилися трудомісткою, але марною роботою, тоді Семс і Бергман вирішили записувати контент занять у вигляді відеоматеріалу, доступного будь-якому студенту, який звертався за консультацією.
Результат не змусив себе довго чекати! Крім економії свого часу, викладачі отримали море плюсів від впровадження концепції «перевернутих уроків».
Доступність інформації. Студент не завжди мав можливість звернутися до викладача за допомогою, або ж не знав, як це зробити, через що інформація просто не засвоювалася. Тепер учень отримав можливість отримати пояснення матеріалу будь-якого уроку, не виходячи з дому.
Системність. Кожен учень, який пропустив заняття через хворобу або інші обставинами, ніколи не відстає! Система «перевернуті уроки» дала можливість учневі займатися дистанційно, тим самим не відстаючи від прогресу всієї групи.
Бібліотека відеоконтенту. Це не просто записані відео з поясненнями матеріалу, це ціла бібліотека. Вже немає необхідності записувати нове відео для кожного класу або студента. Достатньо просто дати учневі доступ, і він буде вільно працювати над вивченням матеріалу.
Розвиток особистості й кар'єрне зростання. Самим викладачам відкриття концепції «перевернутих уроків» також дало бонус. Аарон Семс і Джонатан Бергман стали вже не простими вчителями середньої школи, а активними і затребуваними учасниками форумів і семінарів.
Незабаром концепція «перевернуті уроки» стала активно використовуватися викладачами по всьому світу. До того ж, і самі «перевернуті уроки» стали модернізуватися: якщо раніше це був просто відеоконтент, то зараз це цілі додатки для ґаджетів.
«Перевернуті уроки» – не просто непоганий варіант, як урізноманітнити навчання. Необхідність такої концепції в тому, що це свого роду допомога студентам, у яких не було можливості бути присутніми на заняттях.
Перш ніж починати вивчати англійську за системою «перевернуті уроки», слід вивчити концепцію зсередини. Людині, яка не є фахівцем у сфері педагогіки, термін «перевернуті уроки» не говорить зовсім ні про що. Хіба що зрозуміло, що «перевернутий» означає – абсолютно протилежний загальноприйнятій системі побудови уроків. І в цьому є зерно істини. Нам буде легше розібратися в суті «перевернутих уроків», порівнявши їх із класичним варіантом проведення занять.
Класична модель уроку |
Модель «перевернутий урок» |
Робота в класі: |
Робота в класі: |
Робота вдома: |
Робота вдома: |
Отже, ми бачимо, що концепція «перевернутих уроків» є повною протилежністю широко використовуваної класичної моделі.
«Перевернуті уроки» – ця ґрунтовна підготовка учнів удома
У чому основна відмінність від класичної концепції навчання? «Перевернуті уроки» передбачають ознайомлення з навчальним матеріалом удома. Навчальний матеріал може подаватися як відео та презентації. На заняттях студенти більше займаються тим, що прийнято вважати домашнім завданням. Іншими словами, те, що складало основу роботи в класі, зараз перейшло в домашнє завдання.
Давайте перейдемо безпосередньо до сильних сторін методики «перевернутих уроків».
Студент у центрі
Запитайте у дитини, який найкращий предмет у неї в школі, і вона точно скаже: той, який у неї виходить, який вона розуміє. У кожної дитини своя швидкість сприйняття інформації, а значить, в ідеалі будь-який урок має бути спрямований на кожного студента особисто. При роботі за класичною моделлю уроку такого досягти неможливо, але на допомогу приходять «перевернуті уроки». Так студент сам визначить для себе швидкість і регулярність отримання інформації.
Ідеальний урок – активний урок
Класична модель уроку не включає в себе достатню активність студента, адже більшу частину заняття він просто сприймає інформацію. Дітям особливо важко дається така форма уроку, коли вони позбавлені можливості проявляти свою активність. Коли дитина не активна – вона просто досиджує до кінця заняття, відповідно, про продуктивність говорити не доводиться. Працюючи за моделлю «перевернутий урок», учні на занятті відпрацьовують знання, отримані вдома з відео та ґаджетів.
У перевернутих уроках учитель – друг, а не керівник!
Дуже важко знайти ідеального вчителя, який буде другом своїм учням. Діти в школах бачать модель, де вчитель керує навчальним процесом, він віддалений від них. І тоді в учнів немає бажання взаємодіяти з учителем, він для них нецікавий. «Перевернуті уроки» звільняють більше часу на уроці для співпраці вчителя зі студентами. Так вчитель стає ближчим, а атмосфера на занятті дозволяє студентам вчитися із задоволенням.
Screen Time
Час Smart модернізує не тільки наше життя, але й уроки. Інтереси дітей стають усе більше пов'язаними з ґаджетами. Чому б не поєднати приємне з корисним? Використання ґаджетів – безумовно, плюс на занятті, це приверне увагу студентів і прискорить прогрес. І на цьому ґрунтується теорія перевернутих класів.
Дисципліна
Один із плюсів класичного уроку – це дисципліна. Однак беручи до уваги, що прогрес вкрай важливий, дисципліна вже відходить на другий план. «Перевернуті уроки», незважаючи на свою новизну та повну протилежність класичному варіанту, дисциплінують студента навіть більше. Учень несе повну відповідальність за своє навчання і відстежує свій прогрес. Йому легше сприймати, як він просувається, коли бачить це особисто, а не через фідбек вчителя.
Розвиток лідерських якостей
«Перевернуті уроки» – досить хороший мотиватор для дітей. Найчастіше дуже важко вмотивувати дитину на вивчення мови. Саме вмотивувати, а не змусити. Учневі має бути цікавий його розвиток. Коли він бачить свій прогрес у додатку, він одразу хоче досягти більшого та поділитися результатами в групі. Безумовно, плюсом буде і те, що на заняттях учні працюють над проектами, а це – командна робота, яка може виявити лідера або розвинути лідерські якості у більш пасивного студента. Дитину потрібно мотивувати щодня, а це можливо тільки при правильному підході й щоденному контролі навчання. Важливо не втратити момент, коли дитині може стати нецікаво або виникнуть труднощі.
Рівна увага кожному студенту
На заняттях, які будуються за класичною системою, кожен учень розвивається так, як дозволяє його вільний від школи час. На заняттях учні отримують інформацію, але час обмежений, внаслідок чого кожен засвоює тільки ту кількість інформації, яку встигає. «Перевернуті уроки», в свою чергу, зрівнюють успішність усіх студентів. Якщо учень не розуміє якийсь матеріал, він завжди може переглянути його повторно і поставити викладачеві запитання. Якщо учень навпаки засвоює набагато швидше за своїх однокласників, то він зможе відпрацьовувати отримані вдома навички, поки не отримає доступ до нового матеріалу. Так рівень знань у студентів буде майже однаковий.
Психологічний комфорт студента – базис перевернутих класів
Багатьом дітям набагато комфортніше навчатися вдома, особливо в початковій школі. Атмосфера уроку досить стресова для дитини, і цілком ймовірно, що краще матеріал буде засвоюватися вдома. Однак не варто обмежуватися тільки домашнім навчанням. «Перевернуті уроки» – це не повністю домашнє навчання, це активна практика на занятті й вивчення навчального матеріалу вдома. Важливо і те, що сприйняття матеріалу відбувається, коли дитина спокійна, урівноважена. Уявіть собі, наскільки дитина готова до сприйняття матеріалу, скажімо, після фізкультури. Зрозуміло, потрібно як мінімум півгодини, щоб дитина перейшла з одного предмета на інший.
Більше часу на активну практику
Зазвичай у школах заняття відбувається досить сумбурно: хвилин двадцять (з передбачених п'яти) йде на організаційні моменти. Далі за хвилин п'ятнадцять викладач повинен встигнути викласти матеріал заняття, відповідно, на активну практику майже не залишається часу. Навіть якщо викладач розуміє основи тайм-менеджменту, все одно на практику виділяється мала кількість часу. У системі «перевернутих уроків» на практику виділяється 90% часу заняття. Більша кількість часу, присвячена практиці, прискорить прогрес.
Прозора система оцінювання для батьків
Будь-яким батькам дуже важливо бачити успіхи своєї дитини і часто через успішність виникають конфлікти між викладачами та батьками. Батькам здається, що система оцінювання не прозора, а вчителям не зрозуміло, чому батьки контролюють їхню роботу. «Перевернуті уроки» дають можливість батькам контролювати виконання завдань, вони бачать прогрес своїх дітей у додатку. Далі батьки можуть порівнювати свої спостереження з оцінками вчителів. Також така система допоможе вчителям справедливо оцінювати студентів.
10 переваг концепції «Flipped Classroom»
Незважаючи на численні плюси «перевернутих уроків», слід враховувати також і такі особливості, які можуть дещо ускладнити впровадження нового методу навчання.
Соціально-економічне становище
Не всі учні мають однакове соціально-економічне становище і деякі з них не можуть дозволити собі покупку того ж самого ґаджета, необхідного для роботи. Відповідно, учні повинні знаходиться в рівних умовах, щоб уникнути конфліктів у класі.
Особливості деяких учнів
Перш ніж впроваджувати в систему навчання «перевернуті уроки», слід розібратися, чи всі учні можуть працювати самостійно. Якщо учні в класі не здатні вчитися самостійно, не вводьте повністю «перевернуті уроки», постарайтеся поступово змінювати концепцію навчання. Так дитині буде простіше звикнути до нової системи. Також якщо учень навчався за класичною системою, не слід одразу переходити на концепцію «перевернутих уроків». Йому просто може бути важко змінити систему сприйняття і вивчення навчального матеріалу абсолютно на протилежну.
Додатковий час за комп'ютером
Найчастіше діти проводять свій вільний час саме за комп'ютером: граючи в комп'ютерні ігри, слухаючи музику і т.д. І ось знову з'являється необхідність «зайвий» час сидіти за ґаджетом. Хоча «перевернуті уроки» пропонують скоротити час, який дитина проводила за іграми, і приділити більше часу саме навчанню.
Професійна підготовка вчителів
Введення «перевернутих уроків» вимагає від викладача модернізації робочого процесу. Викладачі повинні пройти спеціальні курси, які допоможуть перебудуватися на абсолютно протилежну концепцію викладання. Це потрібно для того, щоб заняття були більш структурованими.
Менталітет загальноосвітніх шкіл
«Перевернуті уроки» – дуже хороша концепція побудови навчання, однак впровадити в загальноосвітні школи їх буде дуже важко. Менталітет викладачів і звичка працювати «в рамках» ускладнить введення нових тенденцій у навчання.
Родоначальником «перевернутих уроків» є Сполучені Штати Америки, і відповідно, система «перевернутих уроків» там розвинена набагато більше. У 2010 році відбулася справжня революція шкільної системи. Clintondale High School стала першою школою, основою методики якої були виключно «перевернуті уроки». Сьогодні нову систему навчання вже використовують по всьому світу. В Європі найбільше зробила в розвитку системи Німеччина. Існує безліч форумів щодо розвитку і впровадження моделі «перевернутий урок».
Якщо здається, що «перевернуті уроки» більше характерні для малюків, учнів початкової, ну в крайньому випадку – середньої школи, то це не так. Модель «перевернуті уроки» використовується в провідних університетах світу. В університеті Harward один із викладачів не тільки використовує цю систему навчання, а й сам розробив спеціальний сайт з вивчення свого предмета. Особливо успішний приклад змішаних і перевернутих програм навчання в області бухгалтерського обліку в Університеті Пенсильванії охоплює 1300 студентів.
В основному, концепцією «перевернуті уроки» користуються саме мовні школи. Це зумовлено тим, що вони менш формальні та часто більш гнучкі до змін у програмі та методиці.
Україна також активно впроваджує «перевернуті уроки», однак найчастіше нова концепція популярна на мовних курсах або приватних школах. Адже державні школи більш «зажаті».
Першою школою, яка впровадила в Україні концепцію «перевернутих урокіів», була саме Green Country. Школа зробила великий крок у розвитку методики, і це принесло великі результати. Впровадження «перевернутих уроків» – не просто прогресивний крок у вивченні та викладанні мови, це можливість досягти великих результатів.
Якщо ви вже визначилися, що «перевернуті уроки» зроблять навчання вашої дитини продуктивним, переходьте до вибору школи, яка має більше досвіду в роботі з цією концепцією. А оскільки Green Country були перші, хто використовував «Flipped Classroom», навчання в цій школі буде ідеальним варіантом.
Навчання в Green Country має низку особливостей.
Self Study lessons
Це унікальна можливість доступу до інформації 24/7. Школа Green Country має навіть власну платформу, яка називається My Green Country. Наявність платформи для навчання – це не тільки показник рівня розвитку школи, а й можливість цілодобового доступу до інформації та навчального матеріалу. Протягом дня завжди є хвилинка, яку можна приділити саме розвитку та навчанню.
Можливість обрати індивідуальний темп залежно від особливостей кожної дитини
Кожній дитині важливий індивідуальний підхід, і методика «перевернутих уроків» – це той ідеальний варіант, коли учень зможе визначити для себе швидкість навчання. Ознайомлення з матеріалом відбувається через перегляд відео та роботу на платформі. А це означає, що студент може переглянути матеріал стільки, скільки йому буде потрібно для повноцінного сприйняття матеріалу.
Гарантія однакового рівня знань при завершенні курсу
Здібності у всіх студентів різні, а це завжди впливає на рівень знання при завершенні курсу. «Перевернуті уроки» – це свого роду гарантія успішного результату вивчення мови. Завдяки платформі My Green Country школа здійснює контроль над тим, щоб усі студенти групи вчасно проходили етапи навчання.
Відсутність психологічного бар'єру у студентів
Навчання в групах, а також індивідуально може бути певним фактором стресу для деяких студентів. Навіть багато дорослих студенти відчувають себе некомфортно на заняттях, через що страждають знання. Коли дитина знайомиться з новим матеріалом вдома, їй уже набагато простіше працювати на уроках.
Більше уваги активній мовній практиці
На заняттях у Green Country час проводиться в активній мовній практиці. Студенти відпрацьовують на уроці знання, отримані вдома. Удома вони можуть переглядати матеріал стільки, скільки буде потрібно для повного засвоєння матеріалу. А час заняття вже витрачається на відпрацювання навичок. Студенти активно обговорюють теми, готують проекти.
Виховуємо лідерів
Школа Green Country розвиває у студентів не тільки знання мови, а також лідерські якості. Кожен студент бачить свої успіхи й набуті навички. Коли успіхи для студента стають візуально зрозумілими, це вже не просто суб'єктивні бали, які поставив викладач, це його прогрес.
Роль викладача
Роль вчителя, зрозуміло, відрізняється від класичної концепції викладання. Однак він також необхідний, як і під час стандартних уроків. Учитель контролює бали й успіхи студентів, завжди може аргументувати оцінку. Незважаючи на те, що учень знайомиться з матеріалом удома, викладач завжди допоможе і пояснить у разі труднощів.
Не бійтеся нововведень, якщо модель «перевернуті уроки» вам сподобалася – приходьте на заняття до Green Country. Ваша дитина отримає нові знання, а ви порадієте її успіхам.
Ніна Кісь, викладач Yappi Corporate