«Їм нічого не цікаво, вони весь час лише у своїх мобільних», - майже кожна мама чи тато часто скаржиться нам на це. Але чи дійсно гаджети – це зло, яке заважає дітям сконцентруватися та вчитися, чи інструмент, який може сприяти швидшому та ефективнішому навчанню? Ми, власне, за другий варіант і ось чому.
Останнім часом науковці наголошують на подоланні проблеми цифрового розриву (digital divide), яка полягає у тому, що причиною нерівності у сучасному світі стає вже не лише гендер, вік, національність, але й доступ до сучасних засобів комунікації.
Традиційно вважається, що цифровий розрив існує між тими, хто має доступ до комп’ютерів та інтернету та між тими, хто має обмежений доступ чи взагалі його не має.
Однак нині ми спостерігаємо ситуацію, коли «винахід не означає інновація» причиною якої є те, що доступ до Інтернету та наявність гаджетів не означає використання всіх можливостей, які вони пропонують.
Експерти та експертки з освіти також наголошують на цій проблемі та підкреслюють, що відповідно до даних діти з багатших сімей використовують технології з метою отримання знань та навичок, а діти з бідніших сімей більше фокусуються на іграх та переписці.
Отже, 5 простих порад, як зробити час дитини у гаджетах кориснішим.
1. «Замість того, щоб повчити англійську, він/вона дивиться весь час мультики»
Але ми будемо не лише дивиться, але й створювати їх самостійно, записуючи їх озвучення. Для цього завантажуємо з Play Market додаток Toonastic, який дозволяє малювати, робити анімацію, озвучувати самостійно власноруч придумані історії та робити з них 3D відео.
2. «Він/вона не може прожити без камери ані години. Фото, селфі, відео»
Тоді саме час створювати комікси. Так-так, саме такі, як були популярні на початку 2000-их. Для цього завантажуємо додаток Comic Life у Play Market і створюємо власні історії. Не забуваємо про короткі вирази та влучні фразеологізми, а також питання і якомога більше прикметників… ну і звісно фільтри.
3. «Його/її неможливо змусить читати, він/вона вважає, що все знає наперед»
Ну тоді будемо читати те, де сюжет можна самостійно змінити. Отже, заходимо на сайт Solus Adventure, обираємо історію, уважно читаємо і корегуємо сюжет, обираючи той чи інший варіант розвитку подій.
4. “Він/Вона завжди наспівують тексти популярних пісень замість того, щоб вивчити слова з англійської!»
Тоді поєднаємо приємне з корисним і будемо наспівувати англійські слова. Для цього відкриваємо посилання Green County English School і повторюємо слова вдома, у школі, в машині та у перерві між гуртками. Обираємо улюблену тему і підспівуємо.
5. «Замість того, щоб почитати, він/вона весь час проводить у планшеті»
Отже, відкриваємо посилання на сайті Pearson і обираємо історію, яка може бути цікавою відповідно до віку, рівня англійської та вподобання дитини. До того ж, одночасно маємо змогу слухати правильну вимову слів, повторювати їх і записувати на мікрофон своє власне звучання тексту.
І наостанок, неправильна чи погана активність – це її відсутність. У той час як гаджети дарують шанс серфити можливості та допомагають проростати паросткам дитячої допитливості.
Матеріал підготувала:
Валерія Якушко
незалежний викладач, адміністратор однієї з філій мережі Green Country