Загальноприйнятою істиною є те, що з музикою, через пісні мову вивчати не лише набагато веселіше, а й ефективніше. Натомість чанти ( chants ) не можуть похвалитись такою популярністю. Що ж воно таке, ці чанти? Та як вони допомагають у вивченні англійської?
ЧАНТИ (від англ. chant – ритмічне повторювання або наспівування під музику) ритмічні, дуже спрощені пісні, текст яких складається з однотипних фраз. За допомогою чантів можна не лише вивчити нову лексику, а й запам’ятати уживані вирази та поширені граматичні структури.
Команда Грін Кантрі працює над створенням власних чантів, які можна використовувати не лише на уроці, а й вдома. Легкий ритм, прості фрази, дизайнерські малюнки та повсякденна тематика вже стали улюбленцями багатьох учнів та їх батьків. Всі чанти Грін Кантрі зібрані на нашому youtube каналі:
Ось вам 5 простих ідей, як використовувати чанти для вивчення англійської вдома:
1) Переглянути відео-чант із одночасним повторенням:
• Підходить для учнів від 4 років
• Тривалість 2-3 хв
• Сприяє запам’ятовуванню нових слів та фраз (через багаторазове повторення)
• Наявність картинки виключає необхідність перекладу
Як? Наприклад, дивимось чант від Грін Кантрі до теми «Weather» та одночасно повторюємо слова і фрази разом із аудіо.
2) Вимкнути звук та «чантити» самостійно
• Підходить для учнів від 4 років (разом із дорослим, або ж від 6 років - самостійно)
• Тривалість 3-4 хв
• Сприяє активному використанню нових слів та фраз (через багаторазове самостійне повторення)
• Наявність картинок та субтитрів дозволяє пригадати потрібні слова та фрази
Як? Вимикаємо звук у відео-чанті і намагаємось відтворити звук самостійно (за необхідності можна призупиняти відео).
3) Придумати рухи і «чантити» з рухами та відео одночасно
• Підходить для учнів від 4 років (разом із дорослим, який зможе підказати правильний рух до конкретної фрази)
• Тривалість 3-5 хв
• Дозволяє легко запам’ятати значення нових фраз за допомогою жестів, активних рухів, що особливо підходить для дошкільнят та дітей молодшого шкільного віку
• Сприяє активному використанню нових слів та фраз (через багаторазове повторення)
• Можливість рухатись та використовувати мову одночасно активізує асоціативне мислення і дозволяє надовго запам’ятати вивчене та пригадати/прочитати слово)
Як? Вивчаючи чант "Verbs" показуємо кожну дію, називаючи її. Також можна застосувати і до чанту "Clothes": придумуємо рух, яким ми щось на себе одягаємо; демонструємо рух при одночасному перегляді та повторенні фраз (наприклад, «Shoes, shoes, put on your shoes!»).
4) Використати придумані рухи та частину чанту у повсякденному житті
• Підходить для учнів від 4 років (разом із дорослим, який зможе виявити потрібну ситуацію та нагадати фрази із чанту)
• Тривалість – від 1 хв
• Сприяє активному використанню нових слів та фраз у реальному житті
Як? Коли одягаємось вранці чи збираємось на прогулянку, використовуємо фрази із чанту відповідно до того одягу, який вдягаємо (наприклад, «Shoes, shoes, put on your shoes!» і одночасно вдягаємо свої справжні черевики).
5) Придумати власне продовження до чантів
• Підходить для учнів від 4 років (разом із дорослим, або ж від 6 років - самостійно)
• Тривалість – від 1 хв
• Сприяє активному використанню нових слів та фраз у реальному житті
• Дозволяє використовувати вивчені фрази у поєднанні із іншою лексикою, тематикою
Як? Обираємо інші слова повсякденного вжитку, які можна використати із даною фразою, наприклад bananas, apples, salad… та використовуємо їх, придумуючи власне продовження чанту (наприклад, після «Sandwich, sandwich, I like sandwich!» банан чи яблуко та створюємо власний чант "Bananas, banans. I like bananas! ", "Apples, apples, I like apples!" )
• Якщо ви використовуєте чанти із дітьми від 7 років, можна ускладнити завдання додавши протилежну за значенням фразу (наприклад – “put on your hat – take off your hat”, або ж “these are my eyes – these are your eyes”, “I like chicken – I don’t like chicken” і тд до інших чантів) та вдягатись на прогулянку, змінювати одяг на домашній чи перевдягатись до сну із допомогою власних фраз на продовження чанту (наприклад, «Slippers, slippers. Take off your slippers. Boots, boots, put on your boots.» )
Як бачимо, приділяючи лише 15 хв на день використанню чантів, можна суттєво розвинути словарний запас, збагативши його не лише новими словами, а і поширеними фразами, і що найцінніше – навчитись використовувати усі нові фрази у реальному житті. Тому,важливо обирати саме ті матеріали, що пропонують не лише набір слів, а і речення до них. Наприклад, чанти, розроблені командою Грін Кантрі, мають чіткий розподіл за темами та використовують поширені фрази у поєднанні із найбільш уживаною лексикою. Використання таких матеріалів є не лише ефективним способом запам’ятати вивчене, а і прекрасно піднімає настрій і надовго «засідає» в голову, тож будьте готові наспівувати впродовж цілого дня після прослуховування :)