Вивчення англійської мови – це вимога, яку висуває нинішня дійсність. Англійська для школярів необхідна для міжкультурного спілкування, підвищення рівня компетентності, швидкої соціалізації. Сьогодні поговоримо про те, як формується програма курсів англійської мови для школярів, які є курси та на що необхідно звертати увагу при їх виборі.
Зміст
Багато батьків віддають дітей у школу раннього розвитку, де малюки, починаючи з 1-2 років, вивчають іноземні мови. Такі діти приходять до школи підготовленими, їм не цікаво вчитися з дітьми, які тільки починають вчити алфавіт. Такі діти повинні вчитися в спеціалізованих школах гуманітарного профілю. Але й тут не завжди достатній рівень володіння англійською мовою для школярів, іноді доводиться шукати репетитора.
Загальноосвітня програма для вивчення школярами англійської мови включає теми, спрямовані на вивчення граматики, фонетики, тобто розвитку усного мовлення, письма. Щоб добре вивчити англійську, діти шкільного віку повинні не тільки освоювати основні поняття, отримувати основи знань, але і займатися науковою діяльністю, багато читати, говорити з носіями мови. Мають використовуватися освітні програми для поглибленого вивчення мови, щоб дитина повністю засвоїла навчальний матеріал з англійської мови.
Як відомо, педагог може змінювати до 40% програми, вносити коригування, виходячи з рівня знань групи. Необхідно приділяти увагу конструктивному спілкуванню на заняттях. Це той рівень, на якому головною метою спілкування стає задоволення потреби в ефективному результаті. Виражається це через позитивне мислення. При такому спілкуванні школяр спокійний, його мова емоційно забарвлена, він добре розуміє те, про що говорить. Курс «Англійська для молодших школярів» допоможе учням 1-2 класів вивчити базові поняття, розвивати образне мислення через культуру іншої країни, навчитися говорити іноземною мовою з носіями.
Найкраще сприяють конструктивному спілкуванню на уроках або заняттях інтерактивні ігри. Включення ігор до програми навчання дозволяє педагогам створити такі умови на заняттях, коли потреба у вивченні курсу англійської у школярів буде на найвищому рівні. Діти починають розуміти, що мова потрібна для того, щоб вільно себе почувати в англомовному середовищі.
Атмосфера на заняттях з англійської мови для школярів
Інтерактивні ігри є обов'язковим елементом шкільної програми з курсу англійської для школярів. Ігри можна проводити в малих групах, парах, деякі можна використовувати на кожному занятті, перетворюючи гру в своєрідний ритуал.
Значення ігор на уроках англійської з молодшими школярами:
Гра складається з декількох етапів, кожен з яких має свою особливість, але є частиною загальної дії.
Педагог розповідає школярам про те, як буде проходити гра, які цілі ставляться і завдання вирішуються, що діти повинні зрозуміти, як діяти. На цьому етапі англійська для молодших школярів стає засобом організації не тільки процесу навчання, а й виховання.
Основна частина, під час якої проводиться інтерактивна гра. Дитина вчиться в процесі гри, запам'ятовує дії, слова, відповідає на запитання та взаємодіє з іншими дітьми.
Аналіз гри. Обов'язково в кінці потрібно підвести дитину до думки про те, для чого проходила гра, проаналізувати окремі її елементи, як це буде відбиватися на рівні запам'ятовування.
Ідеально, якщо педагог підготує запитання для обговорення. Також важлива соціальна установка. Якщо гра проводиться з метою перевірки знань і умінь школярів, то обов'язково має бути оцінювання.
Через використання ігор школярі досягають простих життєвих премудростей, які допомагають їм будувати позитивні стосунки з самим собою й іншими, краще вчити й розуміти мову. Для школярів це першорядне завдання, а значить необхідно завжди звертати увагу на заняття з проведенням ігор.
На уроках англійської зі школярами можна проводити ігри на знайомство, щоб діти краще пізнали одне одного, навчилися довіряти. Ігри на уроках англійської допомагають коригуванню і формуванню позитивних взаємин, сприятливо впливають на мовну практику, емоційний стан дітей. Ігри можуть бути інтерактивними з рухами і використанням додаткових дидактичних матеріалів. Це можуть бути м'які іграшки, які виконують роль персонажів, картонні, паперові фігурки й так далі.
До інших форм роботи на уроках, заняттях, які позитивно впливають на рівень успішності школярів з англійської, можна віднести:
На курсах англійської школярі завжди мають можливість спілкуватися з носіями мови. Щоб якось урізноманітнити процес навчання, використовують невеликі відеофрагменти, відеопрезентації, влаштовують перегляди фільмів англійською з субтитрами і без. Такий новий рівень управління логікою і активністю дітей допомагає перетворити курси англійської для школярів на захопливий марафон, у якому буде багато переможців, адже всі будуть добре знати мову.
Припустимо, у дитини проблема, їй важко вчитися у великих групах, вона відстає від загальноосвітньої програми або через хворобу не змогла самостійно освоїти програмний матеріал. Що робити? Є пара варіантів, які допоможуть виправити ситуацію:
Далі розберемо плюси та мінуси занять із репетиторами на курсах або в школі англійської.
Психологи стверджують, що можна отримати більший результат, якщо між школярем і педагогом буде особливий ментальний зв'язок. Учитель і школярі повинні добре розуміти одне одного, дитині має підходити темп мови педагога.
До плюсів роботи з репетитором можна віднести такі пункти:
Незважаючи на видимі плюси, є й мінуси. До них можна віднести:
Англійська мова для школярів і дітей – заняття в радість
Щоб вивчити англійську мову, школяреві можна запропонувати вибрати курси або школу англійської мови та додатково займатися після уроків. Серед програм навчання, які пропонують школи та курси англійської для школярів, є кілька варіантів, спеціально розроблених для учнів. Основні переваги такої форми додаткового навчання:
Серед мінусів виділяємо такі:
Як бачимо, існує багато різних способів для того, щоб школяр зміг додатково займатися англійською.
Розглянемо програми, які пропонують курси англійської мови для дітей шкільного віку.
Починати вчити англійську мову можна з будь-якого віку. Курси англійської для школярів у Києві передбачають кілька різних програм, які допоможуть вивчити англійську мову або закріпити вже отримані знання на практиці.
У загальноосвітніх школах, ліцеях і гімназіях іноземну мову починають вивчати з першого класу. Для молодших школярів англійська стає непереборною перешкодою, оскільки нові слова треба вміти не тільки читати, а й правильно вимовляти, використовувати в розмовній мові.
Щоб дитина краще освоїла програму першого класу, розроблений додатковий курс англійської для молодших школярів. Зазвичай у групах до 10 дітей. Формуються групи за рівнем знань. Під час занять використовуються інтерактивні форми та методи роботи, лінгафонні кабінети, інтерактивні ігри, запрошуються носії мови. Діти вчать англійську мову, граючи в ігри, тому результативність таких занять видно одразу.
Якщо немає можливості вивчати англійську мову з викладачем або в групах, то зверніть увагу на програму англійського для школярів онлайн. Такий курс передбачає дистанційну роботу педагога й учня по Skype, спілкування в месенджерах, таких як Telegram, Viber, WhatsApp, завдяки чому з'являється ще кілька каналів для зв'язку.
Правильно організоване спілкування на курсах англійської зі школярами – важлива умова успішної реалізації поставлених цілей.
Для досягнення мети важливо створювати комфортні умови для навчання, використовувати методи особистісно-орієнтованого спілкування, ситуації емоційного комфорту, які будуть базуватися на довірі, підтримці.
Щоб поліпшити якість курсів англійської для школярів, використовуються різні форми педагогічного спілкування. При цьому враховуються вікові особливості школярів, їх потенційні можливості.
На багатьох курсах англійської мови для школярів використовуються диференційовані підходи. Для цього практикуються фронтальні, групові, парні, індивідуальні форми роботи. Створюються рівні можливості для всіх школярів. Це допомагає активізувати навчально-пізнавальну діяльність. На етапі диференціації під час вивчення англійської мови важливо враховувати психологічні, розумові відмінності школярів, особливості темпераменту, характеру, різний рівень знань.
Для ідентифікації пізнавальної діяльності необхідні оптимальні умови, які дозволяють створити диференційований індивідуальний підхід до навчання.
У кожної дитини є своя мета у вивченні англійської. Далі формується загальна мета, вибираються різні шляхи її досягнення. Вони можуть бути різними і залежати від бажання, здібностей школяра. Головне завдання педагога – планувати і використовувати різні за складністю завдання, форми, методи, способи і прийоми, за допомогою яких можна вивчити новий і закріпити пройдений матеріал.
Важливо створювати ситуацію успіху, яка допоможе розкрити потенціал кожного школяра.
Успіх на заняттях з англійської в школі
На курсах англійської для школярів у Києві комплектуються невеликі групи, по 5-10 учнів. Незважаючи на те, що у дітей різний рівень знання англійської, особливості розвитку та нервової системи, мислення і пам'яті, викладачам вдається підбирати такі форми і методи роботи, які дозволяють посилювати диференціацію і досягати бажаного результату.
Як диференціація навчання на курсах англійської мови для молодших школярів використовується на практиці?
Часто батьки думають, що головне завдання диференціації в тому, щоб слабкі школярі могли наздогнати сильніших. Насправді це не так. Диференціація на курсах англійської мови для молодших школярів проводиться з метою недопущення відставання або зменшення негативного результату, якщо він є. Саме диференціація допомагає створити оптимальні умови для школяра, в яких він буде працювати стабільно, не втрачаючи віри в свої сили. Важливо досягти стабільно позитивних результатів, щоб дитина працювала продуктивно протягом усього курсу навчання.
Які основні форми організації диференційованого навчання використовуються на курсах англійської для школярів у Києві?
Досвід вивчення англійської на курсах у Києві показує, що форми організації диференційованого навчання можуть бути різними і залежать від зовнішніх і внутрішніх факторів. Найчастіше використовуються такі форми:
Учитель ділить студентів на невеликі групи, готує кілька різних блоків завдань з урахуванням рівня підготовки школярів, різнорівневі домашні завдання. Наприклад, можна підготувати різнорівневу конференцію на тему «Мій улюблений англійський письменник». Школярам пропонується кілька типів завдань:
Цей тип диференційованого домашнього завдання на заняттях з англійської мови для школярів можна використовувати для контролю навичок читання та аудіювання. Заздалегідь необхідно підготувати різнорівневі завдання, які допоможуть учням краще відповісти на запитання тесту.
Наприклад, викладач читає текст англійською. Після його прочитання школярі отримують три різних завдання з урахуванням рівня складності:
Формат диференціації завдань покращує сприйняття – і діти, які мають більш низький рівень знань, відчувають себе комфортно на заняттях.
Тут при поділі групи на підгрупи обов'язково враховується рівень успішності школярів. За такого підходу ще до підготовки до заняття потрібно мати два календарних плани та два різних за змістом і формами роботи конспекти уроків.
При такому форматі диференціації завдань використовуються індивідуальні картки, створюються мовні ситуації. При цьому обов'язково враховується індивідуальний підхід до дітей для формування творчих пар. Уважно потрібно підбирати предмет розмови, пропонувати підтримку. Це допоможе зробити заняття з англійської для школярів більш змістовними. Спочатку в самих завданнях уже проявляється принцип диференціації. Розглянемо це на прикладі.
Групі школярів був запропонований для ознайомлення уривок тексту. Далі діти повинні були відповісти на запитання, складені з урахуванням принципу диференціації. Приклади запитань і завдань:
На всіх етапах заняття педагог повинен бути тактовним, відстежувати рівень успішності школярів. Кожна дитина повинна відчути радість від праці, результатів.
Правильне використання диференційованого підходу при вивченні англійської мови допомагає уникнути негативних реакцій з боку школярів та їхніх батьків.
Використовуючи диференційований підхід на курсах англійської мови, педагоги створюють такі умови, за яких школярі швидше засвоюють отримані знання і досягають результату.
Щоб правильно вибрати курс англійської мови для школяра, необхідно уважно підійти до розбору шкіл і курсів англійської у вашому місті. Обов'язково необхідно звертати увагу на рівень підготовки педагогів, кількісний і якісний склад педагогічного колективу, програми, за якими проходить процес навчання. Велике значення має близьке розташування курсів до місця проживання. Якщо дитині доведеться довго добиратися до місця навчання, то з часом це їй набридне. Важливою є і вартість навчання. Оплату можна проводити за курс, семестр, одне заняття. Важливо підібрати той формат, який підійде ідеально за всіма параметрами.
Тільки так можна досягти позитивного результату. Дитина вивчить англійську мову і зможе вибрати спеціальність, яка відкриє для неї великі перспективи та можливості в майбутньому.
Складіть для себе список критеріїв, які допоможуть вам визначитися з вибором. Шукайте інформацію в інтернеті про курси, порівняйте різні програми, ознайомтеся з викладачами, запишіться на пробне заняття.
При такому підході ви зможете знайти курси англійської мови для школярів у Києві, які допоможуть дитині поліпшити свій рівень мови, активно взаємодіяти з іншими школярами, знайти нових друзів, поліпшити навички комунікативного спілкування англійською мовою, вільно обговорювати проблемні питання, використовуючи вивчену лексику.
Оксана Кравець