Правильно організований процес навчання на курсах англійської для підлітків, використання різних інтерактивних методів і прийомів у роботі допомагають формувати великий потенціал, розвивати навички осмисленого використання знань, реалізувати соціальні потреби школярів. Сьогодні ми поговоримо про те, якою має бути англійська для підлітків, які програми для роботи, форми і методи навчання краще використовувати. Розглянемо на конкретних прикладах найефективніші інтерактивні вправи, які підвищують рівень успішності.

Зміст

  1. Використання програм особистісно-орієнтованого спрямування на курсах англійської для підлітків
  2. Приклади інтерактивних вправ, які можуть використовуватися на курсах англійської для підлітків
  3. Скільки має бути школярів у групі з англійської для підлітків?
  4. Важливість підтримки учня для досягнення максимальних результатів
  5. Використання методів активної мотивації на курсах англійської для підлітків
  6. Англійська для підлітків – як вибрати хорошу мовну школу?

Отже, розглянемо все по порядку, постараємося викласти матеріал послідовно, щоб було зрозуміло, як правильно вчити, мотивувати і на що звертати увагу під час вибору курсів англійської.

Використання програм особистісно-орієнтованого спрямування на курсах англійської для підлітків

Для кращого засвоєння програмного матеріалу на курсах англійської мови використовуються комплексні підходи, що дозволяють краще вивчити мову в невеликих групах.

Для підвищення ефективності процесу навчання викладачі англійської мови на курсах англійської для підлітків часто використовують активні форми та методи навчання. Розглянемо ключові та розберемо їх основні особливості.

Інтерактивне навчання – це таке навчання, яке відбувається в режимі діалогу, повної або часткової взаємодії між учасниками процесу з метою розуміння та вирішення певних завдань, розвитку особистісних якостей. При такому підході до організації занять викладач виступає в ролі координатора інтерактивної взаємодії.

Використання програм особистісно-орієнтованого спрямування на курсах англійської для підлітків
Англійська для підлітків: дидактичне забезпечення відіграє вирішальну роль

Використовувані прийоми, вправи, завдання мають відповідати трьом основним параметрам.

  1. Обов'язково має бути інструкція, що складається з чітко запрограмованим дій підлітків у ході та в кінці заняття.
     
  2. Вправи або завдання мають проводитися з обов'язковою рефлексією, осмисленням. Методи необхідно вибирати з урахуванням цілей навчання, специфіки теми, яка вивчається, стилю викладання та рівня майстерності викладача.
     
  3. За використання інтерактивних методів навчання постійно відбувається взаємодія між студентами, активне спілкування, обмін думками.

Правильно організованим на курсах англійської мови для підлітків вважається такий навчальний процес, коли використовуються:

  1. Групові форми роботи. Викладач на заняттях об'єднує учнів у невеликі групи, кожна з яких вирішує поставлені перед нею завдання.
     
  2. Колективні форми роботи. При цьому здійснюється взаємодія учнів невеликої групи, колективу.
     
  3. Колективно-групова форма роботи. Коли робота в невеликих групах поєднується з колективними формами роботи. Наприклад, групи підлітків для вивчення англійської можна перемішувати, міняти місцями, давати різні завдання, але за однією темою.

Групова взаємодія також може бути різною. Найчастіше під час вивчення англійської з підлітками практикується:

  • Рольова взаємодія між учнями, коли учасники групи обмінюються ідеями, пропонують різні варіанти вирішення проблеми, обговорюють у групі та пропонують свій варіант вирішення.
     
  • Взаємодія конвеєрного типу. Між учнями поділяють завдання, операції, причому за кожну операцію відповідає один школяр. Завдання потрібно вирішити індивідуально, але якщо не виходить, можна попросити допомоги у товариша. Переходити до наступної операції не можна, поки не буде вирішена попередня задача.
     
  • Взаємодія за принципом кооперації. Часто використовується, підбираються такі форми і методи роботи, які вимагають багато часу. У кінці роботи групи виходить продукт, але результатом такої роботи є внесок кожного учасника групи. Наприклад, можна разом зробити плакат з англомовними святами. При цьому важливо, щоб у групі були діти з різним рівнем знань. Школярі допомагають одне одному. Учні з більш сильними знаннями англійської мови будуть підбирати матеріал, інші складати характеристики об'єктів, треті малювати картинки, розміщувати їх на ватмані.

Завдання мають захоплювати учнів, сприяти мотивації.

Приклади інтерактивних вправ, які можуть використовуватися на курсах англійської для підлітків

Інтерактивні вправи є частиною особистісно-орієнтованого принципу навчання. Розглянемо інтерактивні форми роботи на конкретних прикладах, взятих із досвіду викладання англійської для підлітків. Такі вправи можна використовувати під час вивчення граматики.

  • Граматичний диктант

Це інтерактивна вправа, що дозволяє швидко обробляти інформацію. Для початку потрібно скласти завдання, заплутавши слова в реченнях. Відповідаючи на запитання, учні повинні правильно скласти порядок слів. Можна продиктувати репліку діалогу одного з учасників, залишаючи місце, щоб школярі продовжили думку та записали її у вигляді відповіді.

Після проходження граматичного диктанту важливо перевірити й оцінити роботу школярів. Також на заняттях у межах курсів англійської можна використовувати метод самооцінки, взаємооцінки. Ці прийоми допомагають дітям серйозно ставитися до своєї роботи, ретельно все перевіряти, вичитувати, доводити правильність власної точки зору під час роботи над помилками і так далі.

Щоб процес засвоєння нових слів був максимально ефективним, використовуються більш складні завдання.

  • Дидактичні ігри

Програма англійської для підлітків обов'язково має містити дидактичні ігри. Школярам важко довго сидіти на одному місці, їм потрібно рухатися, незважаючи на те, що це не молодші школярі. Активні ігри з використанням англійської лексики з фільмів і мультфільмів прекрасно для цього підійдуть. Можна скласти список завдань, за ними зробити картки з підказками, а призи у вигляді солодощів заховати. Поєднання ігор з елементами змагань допомагає учням краще засвоїти нові слова, навчитися складати з них речення.

Для підлітків можна організувати гру за прикладом інтелектуальних ТБ-шоу. Ведучим ставлять підлітка, що має найвищий рівень володіння англійською мовою, або педагога. Запитання інтелектуальної гри, які проводитимуться на заняттях з англійської для підлітків, складаються з вивченого матеріалу, раніше вивчених тем. Відповіді мають бути розгорнутими. Якщо запитання передбачає відповідь «так» або «ні», то ви не зможете досягти бажаного результату і перевірити, як підліток засвоїв вивчений матеріал.

Ви можете використовувати сценарій всім відомих телевізійних шоу або скласти свій сценарій, включивши ті форми роботи, які вже знайомі учням і добре сприймаються. Використання інтелектуальних шоу та ігор на заняттях з підлітками з англійської мови допомагає створити атмосферу довіри, поліпшити сприйняття навчального матеріалу, допомогти школярам адаптуватися до нових умов навчання.

Під час складання вправ і завдань радимо використовувати індивідуальний підхід, а також:

  • складати завдання з урахуванням рівня знань школярів;
  • дотримуватися регламенту, щоб не затягувати виконання завдання;
  • пам'ятати, що запитання мають бути цікавими, а задачі можливо вирішити;
  • стежити за процесом навчання, щоб учні брали активну участь і не нудьгували.

Завдяки іграм словниковий запас і весь навчальний матеріал сприймається блоками, створюється атмосфера довіри між педагогом і студентами.

  • Ментальні карти

Ще на першому занятті з англійської мови можна створити спеціальну ментальну карту, на якій зазначаються цілі та завдання навчання, для чого студенту потрібно вчити англійську мову, скільки він готовий приділяти на це годин або хвилин. Така ментальна карта в процесі вивчення англійської мови на курсах доповнюється і розширюється. Наприклад, можна щодня записувати час, який іде на підготовку завдання, а в кінці заняття повертатися до матеріалу й аналізувати отримані результати.

Використання ментальних карт на курсах англійської для підлітків допоможе дисциплінувати, створити атмосферу, завдяки якій буде з'являтися постійне бажання вчитися, засвоювати новий програмний матеріал, приділяти більше часу навчанню.

Існує багато форм і методів роботи, які використовують педагоги для оптимізації навчального процесу. Як визначитися з вибором? Яка школа або курси англійської для підлітків допоможуть краще засвоювати програму навчання?

Відомо багато різних підходів до засвоєння англійської. По-перше, необхідно чітко знати і розуміти, що у дитини має бути бажання вчитися. Тому батькам і педагогу потрібно дати зрозуміти дитині, що потрібно працювати, щоб отримати бажаний результат.

Ви можете підібрати курси англійської для підлітків разом. Проведіть бесіду, розкажіть про свій досвід вивчення англійської. Подивіться цікаві приклади в інтернеті, обговоріть їх разом з дитиною. Ваше завдання зробити так, щоб син чи донька отримали позитивну мотивацію, яка допомогла б знайти в собі сили та бажання додатково займатися на курсах англійської.

Уважно вивчіть рейтинг шкіл, курсів англійської для підлітків у вашому місті. Порівняйте методи і програми навчання, вартість, перегляньте дані викладача. Дізнайтеся, який ВНЗ він закінчував, де проходив стажування і які особливості його викладання, на що робить акценти.

Скільки має бути школярів у групі з англійської для підлітків?

Якщо вам пропонують заняття в групі школярів різного віку, обов'язково запитайте, скільки дітей буде займатися. Це дуже важливо, тому що від кількості буде прямо залежати якість занять. Одна справа, коли педагог приділяє по 10 хвилин на дитину і зовсім інша, коли 2-3 хвилини за одне заняття. Оптимальна кількість дітей у групі – до 5. Тривалість занять – 40-60 хвилин із перервою. Якщо у викладача великий досвід роботи, розроблені власні методики викладання англійської для підлітків, то він обов'язково знайде підхід до кожної дитини.

Велике значення має атмосфера довіри, яка формується між педагогом і школярами. Довірчий, дружній, доброзичливий тон спілкування, дотримання регламенту занять, використання ігор, інтелектуальних розминок, активних форм і методів роботи на заняттях допомагає дітям швидше адаптуватися до режиму курсів або школи англійської.

На якість навчання безпосередньо впливає:

  • кількість учнів у групі;
  • рівень професіоналізму педагога;
  • використання інтерактиву на заняттях;
  • інформаційне забезпечення уроку.

Тільки викладачі курсів англійської для підлітків мають достатній досвід використання в практиці викладання мультимедійних проекторів, інтерактивних дощок, програмного забезпечення, лінгафонних кабінетів.

Скільки має бути школярів у групі з англійської для підлітків?
Інтерес на курсах англійської для підлітків дуже важливий

Давайте розглянемо, як особиста зацікавленість процесом навчання впливає на якість занять.

Тільки з інтересом і великим бажанням вчитися можна досягти результату. Як зацікавити дитину, щоб її особиста мотивація визначала високі результати під час проходження курсів англійської для підлітків?

Перед початком навчання важливо мотивувати дитину. Можна пообіцяти поїздку в англомовну країну, купити планшет або ноутбук і встановити цікаві програми англійською. Логічно, що мета має бути короткостроковою, оскільки школяреві марно розповідати про те, що колись через 15-20 років англійська мова допоможе йому отримати високооплачувану роботу. Конкретні цілі, винагороду і короткострокові задачі – це найкраща мотивація для підлітка.

Використовуйте особистий приклад, розкажіть про випадок із життя, коли вам не вистачало знання англійської, щоб налагодити взаємини з іншими людьми. Або навпаки, розкажіть про свої подорожі, як легко було спілкуватися з іноземцями, які у вас плани і що ви особисто робите для того, щоб вивчити англійську мову.

Правильна мотивація дитини – це 50% успіху, який ви очікуєте від неї в недалекому майбутньому.

Тепер головне зробити все, щоб вибрати хороші курси англійської для підлітка. Спробуємо розібратися, на що необхідно звертати увагу.

Важливість підтримки учня для досягнення максимальних результатів

В американських школах практикують систему заохочення та похвали учнів. Виявляється, в англійському лексиконі дуже багато фраз, які допомагають правильно похвалити дитину. Причому більшість фраз, які використовують американські педагоги для заохочення дітей, цілком прийнятні й для нашої практики. Головне їхнє завдання полягає в тому, щоб зробити дитину успішною.

Багато фраз не характерні для вітчизняних педагогів і репетиторів. Наприклад, у спілкуванні з підлітками американські вчителі часто вживають слово «superstar» або говорять дитині: «You are spectacular» (ти просто незрівнянний), «You are special» (ти особливий).

Інші фрази, які зазвичай часто використовують американські педагоги для похвали учнів:

  • Я й не сумнівався, що ти з цим впораєшся!
  • Чудово!
  • Ти справжня сенсація!
  • Ти унікальна особистість!
  • Ти зробив мій день!

Всього в пам'ятці, яку використовують американські педагоги для навчання англійської підлітків, представлений 101 спосіб, який допоможе похвалити дитину. У кінці пам'ятки, яка є у кожного вчителя, слова: «Пам'ятай про те, що усмішка коштує тисячі слів». Можна зробити висновок, що хвалити підлітка потрібно якомога частіше, це надихає і надихає на навчання.

Крім цього, в американських школах використовується дуже багато плакатів, що мають позитивний характер, вони підтримують, підбадьорюють, надихають.

Використання методів активної мотивації на курсах англійської для підлітків

Головне завдання курсів англійської мови – навчити дітей розуміти іноземну мову так, щоб у дорослому житті ці знання допомогли їм стати успішними людьми. Спілкування з однолітками, які проживають у різних країнах світу, обговорення питань, проблем, спільні інтереси, пізнання чогось нового і незвичайного – все це об'єднує дітей з великим бажанням вчити англійську, поповнювати свої знання й обмінюватися інформацією. Під час високих комп'ютерних технологій для кожної людини, а особливо для дитини, важливо отримувати позитивні емоції від радості спілкування з іншими людьми.

Ми розуміємо, що іноземну мову потрібно вчити. Але як зацікавити дітей без мотивації? Якщо підлітка наполегливо змушують вчити англійську мову батьки, педагоги, то результату не буде. Велике значення має формування внутрішньої мотивації. Якщо підліток хоче займатися тією діяльністю, яка йому подобається, він хоче читати, писати, говорити іноземною мовою, то від цього він отримує задоволення і в нього починає формуватися позитивне ставлення до предмета вивчення, тобто до англійської мови.

Зацікавленість дитини безпосередньо залежить від особистості педагога, його вміння організувати творчий пошук на занятті. Не думайте, що у дитини саме по собі з'явиться велике бажання щось усвідомлювати й вчити. Для цього необхідно залучати всю майстерність педагога і його дар, переконання батьків, підключати творчий пошук, створювати особливий мікроклімат у невеликому колективі школярів. Велике значення має розвиток пізнавальних здібностей дітей. Важливо враховувати рівень розвитку мислення учнів та їх пізнавального інтересу. Важко вимагати знання там, де дуже слабка зацікавленість до шкільних предметів.

Щоб дитині подобалась англійська мова, вона має пройти три основні етапи формування пізнавального інтересу:

  • Ситуативний інтерес, тобто зацікавленість предметом навчання.
  • Нестійкий інтерес, допитливість.
  • Стійкий пізнавальний інтерес.

Під час вивчення англійської мови дітей найбільше цікавить і надихає процес отримання нових знань. А задоволення вони отримують від самостійного вирішення нестандартних, цікавих і оригінальних завдань. Щоб надихати дитину на будь-які дії, необхідно її зацікавити. Саме інтерес прискорює психічні процеси – і діяльність дитини стає більш продуктивною. Тільки так можна досягти підвищеної мотивації на уроках англійської мови, на заняттях у мовній школі.

Англійська для підлітків – як вибрати хорошу мовну школу?

Як би нам не хотілося, ми не можемо вивчити мову, прийнявши таблетку або надівши яку-небудь чудову машину на голову на кілька тижнів. Вивчення англійської мови вимагає часу, сил і великого бажання. Але що дійсно важливо, так це те, скільки часу підліток готовий приділяти вивченню іноземних мов. Якщо ви виберете поганого вчителя, курси або погану школу, то ви витратите багато грошей і не отримаєте бажаного результату. Щоб уникнути цього, пропонуємо варіанти, які допоможуть вибрати хорошу мовну школу. Це має бути сертифікована і рекомендована мовна школа або курси англійської для підлітка.

У багатьох країнах є асоціації мовних шкіл – це незалежні організації, які перевіряють мовні школи, відвідують уроки, контролюють учителів і офіси. Використовувана система рейтингу сувора: тільки ті, хто відповідає критеріям, отримують звання «сертифікована і рекомендована мовна школа або курси англійської для підлітків».

В Україні рейтинги, в основному, складаються на підставі відгуків, коментарів дітей, батьків, кількості видач за запитами про мовні школи в пошукових системах і т.д.

Викладачі, що працюють із підлітками, – це віддані своїй справі, талановиті фахівці, які мають високий рівень знань, добре володіють англійською мовою, вміють ефективно ділитися своїми знаннями. Вивчення англійської для підлітків допомагає навчитися самодисципліни, активізувати пізнавальну діяльність школярів.

Батьки і школярі, які вивчають англійську мову, часто не можуть заздалегідь оцінити здібності та знання вчителя, як він проводить заняття. Спеціально для цього курси англійської пропонують пробні заняття, на яких розробляється схема роботи, підліток знайомиться з викладачем, проходить тестування.

Для підлітка важливо, щоб курси англійської були приємними, близько розташованими до місця проживання. Важливо звертати увагу на програму навчання, хто буде викладати. Тільки при такому підході ви будете впевнені в тому, що дитина буде ходити на курси з бажанням, а отже – досягне успіху у вивченні мови.

Оксана Кравець

 

Дата публікації: 3 березня 2020