Наше життя різко змінилося через загрозу, викликану пандемією коронавірусу. Тисячі студентів і викладачів знайшли свій притулок в інтернеті, намагаючись вловити всі можливості для отримання нових навичок онлайн. Zoom є одним із десятків сервісів для відеоконференцій, який піднявся на вищу сходинку серед інших онлайн-додатків, що використовуються викладачами в усьому світі.
В умовах самоізоляції сьогодні багатьох вчителів запитують, які методи вони повинні використовувати, щоб надати матеріал у більш цікавий і мотивуючий спосіб. Зокрема, викладачі англійської мають складнощі з утримуванням уваги своїх учнів на Zoom-конференціях. Саме тому я хочу поділитися з вами п’ятьма простими способами залучення уваги студентів різних вікових груп.
За можливості надавайте студентам «візуальну допомогу» для пояснення нових слів, зокрема – абстрактних понять. Значна частина сучасних студентів – це візуали. Для таких учнів прості діаграми, картки, відео або презентації в PowerPoint, представлені на екрані, можуть бути більш цінними, ніж тисяча вимовлених слів. Тому, перш ніж читати лекцію або презентувати нову теми, подумайте про щось більш практичне та яскраве.
Ставтеся до студентів із повагою і розробіть правила для своєї онлайн-конференції. Заохочуйте тих, хто дотримується цих правил. Ці речі дійсно важливі, коли йдеться про мотивацію учнів під час занять в Zoom. Не забувайте піднімати планку для ваших студентів до вищого рівня. Я вважаю за необхідне вимагати виконання певного рівня компетентності під час вирішення різного типу завдань. Тільки самосвідомі та високо мотивовані учні зможуть приділити достатньо часу й докласти максимальних зусиль для власного навчання. З іншого боку, підтримка високих стандартів зможе не тільки стимулювати процес вивчення іноземної мови студентів, але також стати тим ресурсом, з якого можна черпати натхнення навіть під час роботи за комп’ютером.
Дозвольте вашим студентам працювати в парах або невеликих групах, створюючи кімнати для обговорення. Найгірше, що може зробити вчитель, це протегувати. Не обмежуйте своїх учнів, нехай вони спілкуються і діляться досвідом одне з одним. Zoom має функцію поділу студентів на команди, а також чудову можливість «шпигування» за ними в цей час. Вихід студентів з основного сеансу конференції та їх циркуляція з однієї сесії в іншу також допоможуть вам досягти ефективної кооперації онлайн.
Онлайн-ігри мають нескінченні можливості як доповнення до основного процесу навчання. Із впровадженням інтернету пошук необхідної інформації й отримання відповідей практично на будь-яке запитання – уже невід’ємна частина життя сучасних студентів. Під час проведення онлайн-уроку такі сайти, як Kahoot, Quizizz, Quizlet або Bamboozle допоможуть вам формулювати й ставити запитання в реальному часі. Різноманітні онлайн-ігри дозволяють студентам позбутися дискомфорту під час формування усних запитань викладачу, а також надають чудову можливість відстежувати та знаходити відповіді на найскладніші запитання з подальшим їх переглядом. Раджу всім з упевненістю використовувати цей метод під час планування ваших занять.
Запрошення іншої особи до вашого онлайн-класу – це проста річ, але водночас найбільш ефективний прийом, який може привернути увагу ваших учнів. Всі ми часом втомлюємося одне від одного, викладачі від учнів, учні від своїх учителів. Головне – бути готовим до цього моменту і продумати всі можливі шляхи вирішення такої ситуації. Якщо ми говоримо саме про відеоконференції в Zoom, то порада для збільшення концентрації уваги студентів може бути доречно вами впроваджена. Запросіть іншу людину приєднатися до основної сесії вашої онлайн-конференції або ж поділіться з ним/нею своїм ідентифікатором зустрічі. Ідеальним варіантом тут є запрошення носія мови для відвідування вашого онлайн-заняття. Адже залучення носія допоможе вам зацікавити ваших учнів та мотивувати їх.
Це п’ять простих, але дуже ефективних способів.
Спробуйте – і ви побачите, наскільки потужними є ці інструменти!
Тамара Кудрявих, старша викладачка Грін Кантрі